۴ ایده مناسب انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ

انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ

فهرست مطالب

داشتن پنجره های بزرگ برای سالن پذیرایی منزل و محیط کار یک مزیت بزرگ محسوب می شود. این ویژگی نور طبیعی مورد نیاز شما را تأمین کرده و باعث می شود از قرار گرفتن در این فضا احساس خوبی داشته باشید. از طرف دیگر وجود پنجره های بزرگ، دید اطراف را به منزل شما افزایش می دهد. این موضوع مخصوصاً برای خانه هایی که در طبقات بالا و هم سطح ساختمان های اطراف هستند، اهمیت دارد. بنابراین، انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ بسیار اهمیت دارد. این پرده ها باید زیبا، دارای ضخامت مناسب و با امکان عبور نور لازم باشند. اگر شما هم به دنبال انتخاب یک پرده مناسب و کاربردی برای پنجره های بزرگ خود هستید، این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

پرده های مناسب برای پنجره های بزرگ

پرده های مناسب برای پنجره های بزرگ

پنجره های بزرگ معمولاً در سالن پذیرایی و در دید قرار می گیرند. به همن دلیل است که تزئین پنجره های بزرگ از سایر پنجره های خانه مهم تر است. یکی از چیزهایی که می تواند جلوه خانه شما را به طرز شگفت انگیزی تغییر بدهد، انتخاب پرده مناسب برای پنجره بزرگ است. این پرده ها از نظر جنس، طرح، رنگ و اندازه باید به گونه ای انتخاب شوند که در عین حفظ ظرافت، پوشش کافی و کاربردی را نیز ایجاد کند. علاوه براین، پرده های سالن باید زیبا، رسمی و متناسب با دکوراسیون منزل شما باشند. همانطور که می دانید هماهنگی پرده ها با سایر اجزای خانه اهمین دارد. در ادامه، چند مدل پرده برای پنجره های بزرگ به شما پیشنهاد می دهیم. در ادامه نیز به ویژگی های مهم این پرده ها اشاره می کنیم.

۱. پرده پانچ، یک پرده جذاب برای پنجره های بزرگ

یکی از جذاب ترین و بهترین پرده هایی که می توانید برای پوشش پنجره های بزرگ خود انتخاب کنید، پرده های پانچ هستند. این نسل جدید از پرده ها، بسیار مدرن بوده و به سبب داشتن ویژگی های خاص محیویت بسیاری پیدا کرده اند. شستن پرده های آماده یا پانچ و نصب آنها بسیار آسان است. البته این پرده ها از نظر جنس و طرح متنوع هستند و می توانید با توجه به سلیقه خود و البته سبک دکوراسیون منزل یک گزینه را انتخاب کنید.

پرده پانچ، یک پرده جذاب برای پنجره های بزرگ

دقت داشته باشید که برای فضاهای زیاد و پنجره های بزرگ نباید از پرده آماده یکدست و یک رنگ استفاده کنید. در حقیقت، هر چیزی که بتواند این پرده ها را کمی از سادگی خارج کند به شیک شدن دیزاین خانه شما کمک خواهد کرد. به طور مثال می توانید دو طرف پنجره را با پرده تیره تر بپوشانید و برای وسط از حریر یا پرده ای با رنگ روشن تر استفاده کنید.

۲. پرده های کلاسیک

هرگز فراموش نکنید که بهترین نوع پرده برای پنجره های بزرگ و عریض، پرده های کلاسیک هستند که حالت لخت و آبشاری دارند. علاوه بر ظرافت و پوشش کامل پنجره، این پرده های زیبایی و کلاس خاصی هم دارند. بسیاری از طراحان دکوراسیون این نوع پرده را سمبل اصالت می دانند. از آنجایی که پنجره های بزرگ معمولاً در سالن پذیرایی قرار دارند، چشم خانه شما محسوب می شوند. پس انتخاب پرده ای که همه کاربرد های لازم را در کنار شیک بودن و زیبایی دارد می تواند هوشمندانه باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله بهترین پرده برای پذیرایی را مطالعه فرمائید.

پرده های کلاسیک

به یاد داشته باشید که استفاده از این نوع پرده در دکوراسیون کلاسیک زیباست. یعنی نمی توانید در خانه ای که به سبک مینیمال چیده شده پرده های سلطنتی و زرق و برق دار کلاسیک را آویزان کنید. این پرده ها معمولا از یک آستر، تور یا حریر و والان ها تشکیل می شوند. والان ها پرده هایی سنگین وبسیار شیک هستند که در دو طرف آویزان شده و معمولاً نیز ثابت هستند. این پرده های از پارچه های تزئینی و گران قیمت مثل مخمل مرغوب، ابریشم و… تولید می شوند.

۳. پرده های ورتیکال

اگر به طور کلی از دیزاین های ساده و مینیمال خوشتان می آید، پرده های ورتیکال می توانند انتخاب های بسیار خوبی برای پنجره های بزرگ باشند. این پرده ها پنجره شما را به طور کامل پوشش می دهند. به علاوه، پرده ورتیکال با ایجاد حالت سایه روشن نور وروی به محیط را به حالت متعادلی می رساند. از دیگر مزیت های این مدل پرده می توان به ترکیب چند رنگ به صورت طیفی اشاره کرد. می دانید که وجود رنگ ها مختلف و یا طرح های متنوع می تواند جلوه پرده را بسیار زیباتر کند.

پرده های ورتیکال

۴. پرده های شید و دو مکانیزم

یکی از بهترین گزینه های موجود برای خرید پرده ارزان و مناسب پنجره بزرگ، پرده های شید عمودی هستند. این پرده های شفاف با برقرار کردن تعادل در نیزان عبور نور باعث میشوند روشنایی خانه شما تأمین شود.  علاوه براین، این نوع پرده دارای قیمت مناسبی هم هستند و یک خرید مقرون به صرفه محسوب می شوند.

پرده های شید و دو مکانیزم

پرده پنجره های بزرگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تا اینجای کار درباره انواع پرده هایی که برای پنجره بزرگ مناسب هستند صحبت کردیم. این پرده های فارغ از هر جنس و هر مدلی که انتخاب کنید، بای ویژگی هایی داشته باشند که آن ها را برای نصب روی پنجره های بزرگ متناسب کند. در ادامه، می خواهیم به این ویژگی ها اشاره کنیم:

۱. ویژگی های زیبایی شناختی

طبیعتاً هر چقدر یک پنجره بزرگ تر باشد، پرده استفاده شده برای آن بیشتر به چشم خواهد آمد. به همین دلیل بسیار مهم است که طرح و رنگ جذاب و زیبایی انتخاب کنید. البته بدیهی است که هاهنگ بودن پرده با سایر المان های موجود در محیط مثل مبلمان، فرش و .. نیز اهمیت بسیاری دارد. همچنین، اگر پنجره شما شکلی متفاوت تر از پنجره های مستطیلی معمول دارد، بهتر است به فک سفارش یک پرده منحصر به فرد باشید. پرده های چین دار، ترکیب رنگ های مختلف و وجود طرح های متنوع می تواند به پنجره بزرگ خانه شما جلوه تازه ای ببخشد.

۲. طول و عرض مناسب

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید پرده خانه برای پنجره های بزرگ باید در نظر داشته باشید، ابعاد پرده است. یادتان نرود که اولین وطیفه یک پرده خوب ایجاد پوشش کافی است. به همین دلیل باید هنگام خرید پرده برای پنجره های بزرگ خود، عرض پرده را کمی از عرض پنجره بیشتر در نظر بگیرید. این ترفند نه تنها باعث می شود از پوشش کامل پره اطمینان حاصل کنید، بلکه از نظر زیبایی بصری هم تصمیم درستی خواهد بود.

در مورد طول پرده هم باید اندازه ای بیشتر از ارتفاع پنجره را در نظر داشته باشید. هر چه محل نصب پرده به سقف نزدیک تر شود، سقف خانه شما بلند تر به نظر می رسد. این موضوع درباره محیط هایی که چندان بزرگ نسیتند اما پنجره های سرتاسری و بزرگی دارند بسیار اهمیت دارد. در قسمت پایین اگر پرده برای پنجره استفاده شود، باید حداقل تا چند سانت پایین پرده را پوشش دهد. در صورتی که از پرده برای پوشش دیوار های یا در های شیشته استفاده می کنید، واضح است که باید پرده تا روز زمین امتداد داشته باشید. البته در نصب پرده های کلاسیک معمولاً والان ها را بلند تر می گیرند تا کمی روی زمین کشیده شود.

۳. استفاده از چند پنل برای اطمینان از پوشش کامل

برای خرید پرده پنجره بزرگ، بهتر است از چند پنل استفاده کنید. این پرده ها بزرگ هستند و اگر یک پنل داشته باشند، بسیار سنگین خواهند بود.این موضوع می تواند برای جابه جایی، نصب و شست و شو شما را با مشکل مواجه کند. به علاوه، وجود پنل های متعدد پوشش بهتری را نیز ایجاد خواهد کرد.

از طرف دیگر، اگر پمل پرده بیش از حد سنگین شود، باعث می شود که میل پرده شما در طول زمان کج شده وتغییر شکل بدهد. به دنبال آن طرز ایستایی پرده نیز تغییر می کند و دیگر زیبایی سابق را نخواهد داشت. معمولا هر لایه از پرده را در دو پنل قرار می دهند که با کشیده شدن پرده این دو در مرکز پنجره به هم متصل می شوند.

انتخاب میل پرده مناسب

۴. انتخاب میل پرده مناسب و پایه های کافی

برای نصب پرده های بزرگ و عریض به میل پرده هایی نیاز دارید که کمی از حالت عادی ضخیم تر و البته مقاوم تر باشند. پرده بزرگ شما وزن زیادی دارد، مخصوصاً اگر از جنس هایی انتخاب شود که پوشش کامل ایجاد می کنند. برای این که حال پرده همواره خفظ شود و در جای خود محکم باشد، باید از میل پرده محکمی استفاده کنید. قطر میل پرده مناسب برای پنجره های بزرگ حداقل 25 میلی متر است. به علاوه، برای محکم تر شده پرده بهتر است از تعداد بیشتری گیره و یا حلقه اتصال استفاده کنید.

چند نکته مهم در انتخاب پرده برای فضای بزرگ

هنگام خرید پرده برای فضا های بزرگ تر، دست شما برای انتخاب باز تر خواهد بود. بر خلاف فضاهای کوچک، در این محیط ها می توانید از هر نوع پرده ای که دوست دارید استفاده کنید. پرده های طرح دار، پرده هایی که چین های زیادی دارند، رنگ های تیره و یا هر جنس و مدلی که دوست دارید. تنها نکته ای که باید همواره به خاطر داشته باشید این است که پرده های ساده و یکدست فضای بزرگ را بی حال و بدون شور و نشاط زندگی جلوه می دهند. همچنین، برای چنین محیط هایی پرده هایی که کوتاه تر از طول ارتفاع دیوار هستند چندان جالب نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *