روش شستن پرده آماده

روش شستن پرده آماده

فهرست مطالب

پرده ها می توانند یک اتاق را بسیار زیبا  کنند، اما آنها همچنین آهنرباهای گرد و غبار و کثیفی هستند. گاهی اوقات دانستن نحوه شستن پرده ها می تواند یک راز باشد، به خصوص اگر از نوع پرده آماده باشند. خوشبختانه، معمولاً می‌توانید پرده‌ها را با ماشین، دست یا بخار، دو تا چهار بار در سال تمیز کنید تا گرد و غبار، شوره و لکه‌ها را تحت کنترل داشته باشید.

شستن پرده آماده  با این روش ها معمولاً به جنس و ساختار پوشش پنجره شما بستگی دارد. به عنوان مثال، پرده های ابریشم‌ها را با دست بشویید، پرده هایی که پارجه های مخصوص مانند مخمل یا پارچه‌های آستردار دارند که تمیز کردن لکه ها کار سختی است سعی کنید به خشک شویی مراجعه کنید که اگر با ماشین یا با دست بشووید ممکن است باعث چروکیدگی شود. پرده های نخی و کتان نیز می توانند در هنگام شستن در خانه کمی کوچک شوند.

نکته : دستورالعمل شستشوی پرده ها را که روی هر پرده قرار دارد را حتما مطالعه کنید.

نحوه شستشوی پرده آماده با ماشین لباسشویی

پرده‌های بدون آستر و روکش‌های ساخته شده از پنبه، نایلون و پلی‌استر را با ماشین لباس شویی می توانید بشویید. پرده های توری را می توان در صورتی که در کیسه توری محافظت شده باشد در ماشین شستشو داد. پرده‌های مصنوعی و خط‌دار احتمالاً در ماشین شسته می‌شوند، اما ابتدا دستور العمل شستشوی آن را بررسی کنید.

روش شستن پرده آماده

1- پرده های خود را تیکه تیکه بشویید

ابتدا برچسب مراقبت روی پرده های خود را بررسی کنید. اگر در مورد ثبات رنگ پرده های خود شک دارید، سعی کنید گوشه کوچکی را با مخلوطی از آب و مقدار کمی مایع لباسشویی تست کنید. یک پارچه سفید یا حوله کاغذی را روی محل بکشید و ببینید آیا رنگی منتقل شده است یا خیر. اگر روی پارچه یا دستمال کاغذی رنگی قرار نگرفت، شما می توانید شستشوی ماشینی را انتخاب کنید، اما از آب سرد و دور ضعیف را روی ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید.

2- وسایل اضافی پرده را جدا کنید

قبل از قرار دادن پرده ها در ماشین لباسشویی، تمام وسایل پرده مانند قلاب های پرده، حلقه ها، سنجاق ها و گیره ها را از پرده های خود جدا کنید.

3- پرده های ظریف را در یک کیسه قرار دهید

توری ظریف و پرده های شفاف را قبل از شستن در ماشین در یک کیسه توری قرار دهید. این کار از ساییدگی و آسیب های دیگر به پرده ها جلوگیری می کند.

پرده های ظریف را در یک توری نازک قرار دهید و با خیال راحت آن در ماشین لباس شویی بزارید تا شسته شود

4- آب سرد را انتخاب کنید

برای شستن پرده آماده  سعی کنید در آب سرد و با مقدار کمی مواد شوینده شسته شوند.

5- از خشک کن ماشین استفاده کنید

یکی دیگر از روش شستن پرده آماده، استفاده از خشک کن ماشین است حتما بعد از شستن خشک کن آن را فعال کنید

اگر از خشک کن استفاده می کنید، پرده ها را زمانی که حدود 95 درصد خشک شده اند از ماشین خارج کنید. خشک شدن بیش از حد باعث ایجاد چین و چروک می شود، اما برداشتن پرده ها در حالی که هنوز کمی مرطوب است، اتو کشی آن آسان تر می شود

نکاتی برای شستن پرده ها

قبل از شستن با ماشین، پرده های سفید کثیف یا زرد شده را با خیس کردن آنها در سینک با سفید کننده کمی شستشو دهید. پنجره‌ها، توری‌ها، پرده‌های پنجره و طاقچه‌های خود را مرتباً تمیز کنید. کثیفی روی شیشه و اطراف آن می تواند به سرعت روی پرده ها منتقل شود. برای از بین بردن تارهای عنکبوت انباشته شده و گرد و غباری که روی پرده های شما از سقف و قرنیزها می ریزند، به طور معمول از گردگیر استفاده کنید.

در آخر

در روش شستن پرده آماده روش های متعددی وجود دارد که بخشی از ان را برای شما توضیح دادیم، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه نمی توانید خودتان پرده های خود را بشویید و آن ها را در ماشین لباس شویی قرار دهید زیرا پرده از حجم زیادی برخوردار است و فضای داخل ماشین لباس شویی کم است و این کار اگر مرتبا تکرار شود ممکن است به پرده ها آسیب وارد کند پس توصیه می شود تا حد امکان پرده ها را در ماشین لباس شویی نیاندازید و این کار را به خشک شویی ها بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *