پرده خانه | نکاتی که قبل از خرید انواع پرده برای خانه باید بدانید

خرید پرده خانه

فهرست مطالب

خرید پرده خانه از مهم‌ترین مراحل شکل‌گیری دکوراسیون منازل است که باید با دقت و ظرافت خاصی انجام شود. انتخاب پرده برای آن دسته از افرادی که تجربه‌ کمی‌دارند کار آسانی نیست. شاید در نگاه اول اینطور به ‌نظر برسد که زیبایی پرده و رنگ آن مهم‌ترین عامل برای انتخاب پرده است. اما واقعیت این است که زیبایی تنها یکی از عوامل است. در این مطلب از فروشگاه تخصصی نقطه مارکت قصد داریم نکات مرتبط برای خرید پرده اتاق خواب، پرده پذیرایی و پرده آشپزخانه را به شما معرفی کنیم.

برای خرید پرده اتاق پذیرایی به چه نکاتی توجه کنیم؟

ممکن است تعجب کنید اما پرده‌ها به ویژه در سالن پذیرایی نقش مهمی‌ را در زیبایی دکوراسیون و ظاهر منزل شما دارند. پرده‌ها می‌توانند فضای مورد نظر شما را گرم، دوستانه، رسمی و ‌یا مدرن نشان دهند. خوب است بدانید مبلمان شما با کمک پرده مناسب، جلوه بهتری پیدا می‌کند. در نتیجه انتخاب پرده مناسب، به ویژه برای اتاق پذیرایی یا سالن مهمانان اهمیت زیادی دارد.

شما می‌توانید هر نوع پرده‌ای را از پرده‌های مدرن مثل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین گرفته تا پرده‌های پارچه‌ای سنتی برای اتاق پذیرایی خود خریداری کنید. اما باید به سراغ مدلی بروید که با طراحی و دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد و به زیباتر شدن فضا کمک کند. این روزها پرده‌‌های متنوعی در بازار هستند که این تنوع ممکن است انتخاب را برای شما سخت ‌کند.

نکات مهم درباره خرید پرده خانه

در خرید پرده برای پذیرایی خانه باید به حریم خصوصی توجه کرد

خوب است پرده پذیرایی را با توجه به میزان نیاز خود به فضای خصوصی انتخاب کنید. در صورتی که پنجره‌های بزرگی دارید که از ساختمان‌های دیگر به سالن شما دید دارند، بهتر است گزینه‌هایی را انتخاب کنید که حریم خصوصی و فضای امنی را برای شما ایجاد کنند.

انتخاب میزان خصوصی ‌بودن فضای اتاق هم به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما باید پیش از هر چیز این مورد را در نظر داشته باشید. برای مثال اگر می‌خواهید فضا به طور کامل خصوصی باشد، می‌توانید سراغ پرده‌هایی با پارچه‌های ضخیم بروید که کامل پنجره را می‌پوشانند. همچنین می‌توانید پرده‌های دولایه انتخاب کنید که در شرایط مورد نیاز بخش ضخیم را کنار بزنید و از بخش نازک حریر استفاده کنید. پرده‌های دولایه معمولا انعطاف بیشتری دارند و به زیبایی محیط اضافه می‌کنند.

میزان ورود نور در خرید پرده برای پذیرایی خانه اهمیت زیادی دارد

پنجره‌های اتاق پذیرایی دریچه‌های ورود نور طبیعی هستند که شادابی و نشاط را وارد محیط می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید در طول روز از نور طبیعی بهره ببرید، بهتر است از پرده‌های دوتکه یا پرده‌های متحرک استفاده کنید. این پرده‌ها در طول شب یا در مواقع مورد نیاز حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنند و برای دریافت نور در طول روز می‌توانید آن‌ها را به میزان دلخواه کنار بزنید. اگر هم می‌خواهید از ورود نور به محیط پذیرایی جلوگیری کنید، بهتر است به فکر خرید پرده‌های ضخیم باشید.

عملکرد پرده بسیار مهم است

از مهم‌ترین مواردی که در راهنمای خرید بهترین پرده برای پذیرایی به آن اشاره می‌کنیم، عملکرد پرده‌ها است. بسیاری از افراد از پرده پذیرایی با هدف تکمیل دکوراسیون منزل استفاده می‌کنند. در این شرایط می‌توانید از پرده‌های ثابت استفاده کنید. این پرده‌ها در میزان پارچه مورد نیاز صرفه‌جویی می‌کنند و نصب به مراتب آسان‌تری دارند. در صورتی که می‌خواهید پرده‌های پذیرایی را برای ورود نور یا حتی تنوع کنار بزنید، باید از پرده‌های متحرک استفاده کنید.

نکاتی در خصوص انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب خانه

برای افرادی که در زمان خرید پرده برای اتاق خواب خود دوست دارند تا بهترین‌ها را برای خود داشته باشند، ذکر چند نکته بسیار مهم و ضروری است. در ادامه در راهنمای خرید انواع پرده اتاق خواب خانه سعی داریم تا نکات مهم و اصلی برای این خرید را با شما در میان بگذاریم. نکاتی که با توجه به آن‌ها می‌توانید روند مناسبی را در زمان این خرید در پیش بگیرید. البته هر خریدی تا اندازه قابل توجهی به سلایق افراد بستگی دارد.

ویژگی های پرده خانه

جنس پرده افراد را به سمت خرید محصولی باکیفیت هدایت می‌کند

بسیار جای تعجب دارد که در جامعه امروز هنوز هم کسانی هستند که جنس پرده‌ها را در اولویت اصلی خود قرار نمی‌دهند. پرده بی‌کیفیت با هر میزان زیبایی نمی‌تواند انتخابی مناسب برای اتاق خواب شما باشد. این پرده‌ها خیلی سریع کیفیت خود را از دست داده و ممکن است تبدیل به نقطه ضعفی بزرگ در اتاق خواب شما شود. به همین خاطر باید به این مساله توجه ویژه داشته باشید.

پرده باید متناسب با دکوراسیون اتاق باشد

به هیچ عنوان فراموش نکنید که پرده جزئی از دکوراسیون اتاق خواب شما است. در زمان انتخاب پرده برای اتاق خواب خود حتما باید به این موضوع دقت کنید. البته نه اینکه پرده حتما باید با سایر محصولات موجود در اتاق خواب شما همرنگ باشد، خیر بلکه باید از نظر رنگ و طرح با آن‌ها نوعی ‌هارمونی ایجاد کرد. همین مساله زیبایی اتاق خواب شما را می‌تواند چندین برابر کند. در چنین شرایطی زیبایی خود پرده نیز بیش از پیش به نمایش در خواهد آمد.

خرید پرده برای آشپزخانه خانه نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

آشپزخانه برای بیشتر بانوان ایرانی فضایی مهم ‌تلقی می‌شود. چرا که بانوان بیشتر ساعت شبانه روز را در این محیط سپری می‌کنند. در نتیجه لازم است که با دقت بیشتری  این محیط طراحی شود. به طور کلی ابزارهای متفاوتی در این بخش خانه قرار می‌گیرند اما در نظر داشته باشید که انتخاب درست مدل پرده‌ آشپزخانه می‌تواند محیط زیباتری برای شما ایجاد کند.

خرید بهترین پرده خانه

شما به سادگی با در نظر گرفتن وسایل، طرح کابینت و رنگ آن‌ها می‌توانید مدل نهایی پرده خود را ساده و یا طرح‌دار انتخاب کنید. اصولا پرده‌هایی با رنگ روشن برای این مکان توصیه نمی‌شود. علاوه بر زیبایی داخلی توجه داشته باشید که کیفیت در درجه اول قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با یک بار هزینه، جنس مرغوب را پیدا و خریداری کنید تا در طولانی مدت و در شستشوهای زیاد پرده شما همان آراستگی روز اول را داشته باشد.

انتخاب رنگ در خرید پرده خانه

نقطه مارکت؛ مهم‌ترین عرضه‌کننده پرده‌هایی در طرح‌ها و مدل‌های متنوع

موضوع دیگری که باید در زمان سفارش پارچه برای دوخت پرده در نظر داشته باشید، توجه به ارتفاع پرده است. ارتفاع پرده بسته به ارتفاع پنجره شما می‌تواند متفاوت باشد. می‌توان ارتفاع پرده را برابر با ارتفاع پنجره در نظر گرفت. همچنین می‌توان ارتفاع پرده را معادل ارتفاع پنجره به علاوه فاصله لبه پایینی آن از زمین منظور کرد. این به سلیقه شما بستگی دارد و از طرفی نیز به نوع فضایی که می‌خواهید برای آن پرده انتخاب کنید وابسته است.

فروشگاه آنلاین نقطه مارکت یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی پرده‌های سفارشی، پرده‌های داری، آماده و لوازم پرده در کشور است. مجموعه ما با داشتن نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صمت و درگاه پرداخت اینترنتی، امکان خریدی آسان و مطمئن را برای هموطنان فراهم کرده است. شما برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان در خصوص خرید پرده خانه می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *