راهنمای خرید پرده ارزان، بهترین پرده بر اساس بودجه شما

راهنمای خرید پرده ارزان

فهرست مطالب

پرده ها یکی از مهم ترین و کاربردی ترین عناصر منزل یا محل کار را تشکیل می دهند. یک پرده مناسب می تواند علاوه بر حفظ حریم کار و زندگی شما بر جنبه زیبایی شناختی هم اثر زیادی داشته باشد. در حقیقت با یک انتخاب اصولی برای خرید پرده می توانید به طرز شگفت انگیزی یک طراحی دکوراسیون اصولی داشته باشید. البته یکی از موانعی که برای انتخاب مقابل ما قرار می گیرد، به طور قطع هزینه است. به همین دلیل خرید پرده با قیمت مناسب و با کیفیت مطلوب می تواند بخش بزرگی از چالش ها را بر طرف کند. در این مقاله، تلاش می کنیم راهنمای جامعی برای خرید پرده ارزان در اختیار شما قرار دهیم.

مهم ترین نکات در انتخاب و خرید پرده ارزان و مناسب

انتحاب محصولی که در کنار کیفیت خوب، قیمت مناسبی هم داشته باشد معمولاً کار ساده ای نیست. برای این که بتوانید پرده ای انتخاب کنید که هم با کیفیت باشد و هم با بودجه مد نظر شما همخوانی داشته باشد، باید پیش از خرید پارامترهای مختلفی را بررسی کنید. البته توجه داشته باشید که منظور ما از خرید پرده ارزان، صرفاً انتخاب یک محصول با قیمت کم نیست بلکه انتخاب پرده ای است که قیمت خرید آن نسبت به کیفیت و ویژگی هایی که دارد معقول باشد. در قدم اول باید بدانیم که عوامل مختلفی بر قیمت نهایی پرده اثر گذار هستند. جنس پارچه، مقدار پارچه استفاده شد، هزینه و کیفیت دوخت، نوع طراحی و برند تولید کننده از جمله این موارد هستند. برای کسب اطلاعات کامل و در نهایت داشتن یک انتخاب صحیح و معقول با ما همراه باشید.

پیش از خرید جنس پرده را بررسی کنید

پیش از خرید جنس پرده را بررسی کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد انتخاب و خرید پرده باید در نظر داشته باشید، جنس پارچه ای است که برای تهیه پرده به کار رفته است. جنس پرده می تواند تا حد زیادی بر کیفیت آن اثر داشته باشید. طبیعاً این موضوع بر هزینه هم اثر مستقیمی دارد. هرچه از پارچه پرده ارزان تری استفاده شود، هزینه نهایی هم کمتر خواهد بود. بنابراین، برای داشتن انتخابی به صرفه، بهتر است بدانید که چه جنس پارچه ای می تواند نیاز شما را برطرف کند و هزینه چندان زیادی هم نداشته باشد. به یاد داشته باشید که یکی از نکات اساسی در انتخاب جنس این است که پرده را می خواهید در چه بخشی از محل کار یا منزل نصب کنید. بدیهی است پرده ای که برای اتاق خواب استفاده می کنید بسیار متفاوت تر از چیزی است که برا آشپز خانه تهیه می کنید. پرده آشپزخانه باید جنس قابل شت و شو و سبکی داشته باشد، در حالی که برای اتاق ها زیبایی و حفظ حریم اهمیت بیشتری دارد. در ادامه انواع پرده را از نظر جنس با هم بررسی می کنیم.

نکته ای که باید در مورد پرده های ضخیم بدانید

پرده هایی که برای تولید آن ها از پارچه های کتان و مخمل استفاده می شود، ضخیم ترین نوع پرده ها را تشکیل می دهند. این جنس از پرده های معمولاً حالتی کلاسیک و تجملاتی دارند و از آن ها برای پرده پذیرایی استفاده می شود. برای خرید بهترین پرده برای پذیرایی می توانید نوعی از پارچه را انتخاب کنید که قیمت کم تری دارد. البته باید این نکته را مد نظر داشته باشید که پرده های ضخیم جلوی عبور نور و حرارت را تا حد زیادی می گیرند. به همین دلیل است که انتخاب یک پرده سراسری با این جنس توصیه نمی شود. همانطور که در اغلب طراحی های دکوراسیون هم دیده اید، از این پرده ها معمولاً برای تزئین یک پرده سبک تر و نازک تر استفاده می شود.

اگر اتاق خواب شما رو به خیابان پنجره دارد و ممکن است که سر و صدا و نور مزاحم استراحت شما شود، یک پیشنهاد جذاب برایتان داریم. از یک پرده با جنس پلی استر سنگین استفاده کنید. این پرده ها عایق خوبی در برابر نور و صدا هستند. همچنین این پرده ها می توانند در فصول سرد سال از هدر رفتن گرمای منزل شما جلوگیری کنند. البته استفاده از پرده های خیلی ضخیم برای اتاق های کوچک مناسب نیست چون فضا را کوچک تر نشان می دهد.

 

پرده های نازک و سبک می توانند انتخاب مقرون به صرفه ای باشند

در خرید پرده ارزان می توانید از پارچه های نازک و سبک استفاده کنید. البته لازم است بدانید که نازک بودن پارچه دلیل جامعی برای ارزان بودن نیست و اولین فاکتور تعیین کننده همواره کیفیت ماده اولیه و دوخت است. تور و حریر از جمله پارچه هایی هستند که می توانید برای داشتن یک پرده سبک و نازک از آن ها استفاده کنید. اگر محل نصب پرده جایی است که نیاز به پوشش کامل ندارد، می توانید با خرید یک پرده حریر ارزان و البته زیبا، دکوراسیونی مقرون به صرفه و شیکی برای منزل یا محل کار خود داشته باشید. پرده های حریر و تور، تهویه هوای طبیعی را حفظ می کنند، مانع از ورود حشرات و گرد و غبار می شوند و نور طبیعی را هم تأمین می کنند. استفاده از این جنس پارچه ها در ترکیب با پارچه های دیگری مثل مخمل می تواند بسیار جذاب باشد.

از یک رنگ مناسب برای پرده استفاده کنید

از یک رنگ مناسب استفاده کنید تا دکوراسیون جذاب تری داشته باشید

پرده ها از هر جنسی که باشند، در رنگ های متنوع تولید می شوند. انتخاب رنگ برای پرده در اولین نظر بستگی به سلیقه شما دارد. اول باید ببینید که دوست دارید رنگ پرده با سایر اجزای خانه شما متناسب باشد یا متضاد. همچنین، انتخاب رنگ پرده به میزان نور خورشیدی که وارد منزل شما می شود هم بستگی دارد. برخی رنگ ها در اثر تابش نور خورشید، رنگ متفاوتی به نظر می رسند و این ممکن است از زیبایی و جذابیت آن کم کند. علاوه براین، رنگ های روشن مثل سفید، آبی آسمانی، صورتی و.. محیط را بزرگتر و رنگ های تیره مثل قهوه ای و مشکی  فضا را کوچکتر نشان می دهند. در خرید پرده منزل خود به این موضوع نیز توجه کنید.

اندازه پرده و مقدار پارچه استفاده شده فاکتوری مهم در خرید پرداه ارزان

در انتخاب یک پرده مناسب حواستان به اندازه ها باشد. طول و عرض پرده ای که میخرید باید کاملاً مناسب محل مورد استفاده باشد. پرده های خیلی بلند که روی زمین کشیده می شوند، فضا را اشرافی و لوکس نشان داده و برای استفاده در سالن های پذیرایی مناسب هستند. در حالی که برای آشپزخانه بهتر است پرده ها دقیقاً هم اندازه با پنجره باشند. هم چنین، برای چین خوردن پرده باید عرض را بیشتر از نیاز در نظر بگیرید که خود مستلزم خرید پارچه بیشتر و هزینه بیشتر است. برای خرید پرده ارزان تر می توانید قید چین های زیاد را بزنید.

خرید پرده آماده، یک راه اقتصادی برای خرید پرده ارزان

یکی از راه های اقتصادی و جذاب برای خرید پرده ارزان، انتخاب پرده های آماده است. این پرده ها اصطلاحاً پرده پانچ نامیده می شوند. در طراحی این پرده ها، در قسمت بالایی، حلقه های آماده ای کار شده است که می توانید آن ها را به آسانی به میله پرده متصل کنید. نصب این پرده ها بسیار آسان است و می توانید این کار را خودتان در کم ترین زمان ممکن انجام دهید. به همین دلیل با حذف هزینه های نصب، خریدی مقرون به صرفه تر خواهید داشت. این موضوع به اضافه تنوع بسیار بالای این محصولات باعث شده است تا پرده های پانچ یک نوع پر طرفدار در سرتاسر جهان باشند.

خرید پرده آماده، یک راه اقتصادی

پرده های اداری،یک انتخاب متفاوت

در محیط های اداری و کاری انتخاب یک پرده مناسب که محیط کار را به استاندار های لازم برساند بسیار اهمیت دارد. تنظیم نور، صرفه جویی در مصرف انرژی، عایق بندی و مدیریت حریم های شخصی مهم ترین اهدافی هستند که در انتخاب بهترین پرده اداری دنبال می شوند. البته در کنار این نکات باید به زیبایی ظاهری محل کار هم دقت کنید. این موضوع اثر مستقیمی روی روحیه کارمندان و به دنبال آن انجام بهتر کارها دارد. به طور کلی پرده های زبرا با جنس کتان و رنگ های خنثی، پرده های شید  و کرکره می توانند انتخاب های مناسبی برای استفاده باشند.

پرده مناسب را گران نخرید

اگرچه انتخاب محصولی که در کنار کیفیت مناسب قیمت خوبی هم داشته باشد سخت است؛ اما غیر ممکن نیست. تنها کافی است فروشنده مناسب را برای خرید انتخاب کنید. انتخاب یک پرده فروشی ارزان می تواند هزینه های دکوراسیون منزل شما را تعدیل کند. قیمت پرده ارزان را از فروشگاه های مختلف بپرسید، مقایسه کنید و در نهایت بهترین اتخاب ممکن را داشته باشد. البته باز هم تأکید می کنیم که تنها نباید به قیمت توجه کنید بلکه باید ببینید هزینه ای که پرداخت می کنید در مقابل کیفیت و طول عمر محصول متناسب است یا خیر.  با استفاده از فروشگاه آنلاین  نقطه مارکت می توانید برای خرید پرده ارزان در تهران و سایر شهر های کشور اقدام نموده و خریدی مقرون به صرفه و البته لذت بخش را تجربه کنید.

کلام آخر

امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید انتخاب پرده های مورد نیاز خود را با دقت بیشتری انجام دهید. در نهایت پرده ای با کیفیت مطلوب، طراحی زیبا، دوخت خوب و قیمت مناسب را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که خرید در جشنوراه های تخفیف مختلف و خرید پرده پانچ آماده هم می تواند انتخاب خوب و هوشمندانه ای برای تهیه پرده ارزان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *