کاربرد پرده آماده | بهترین پرده‌های آماده را در نقاط مختلف منزل نصب کنید

فهرست مطالب

پرده از اصلی‌ترین آیتم‌های دکوراسیون داخلی است که به ایجاد فضایی آرامش‌بخش و زیبا کمک می‌کند. یکی از گزینه‌های مدرن برای دکوراسیون داخلی، پرده‌های آماده هستند. از مزایای این پرده‌ها می‌توان به نصب سریع و آسان، تنوع طرح و رنگ، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و سازگاری با انواع پنجره‌ها اشاره کرد. این پرده‌ها بلافاصله پس از دوخته‌شدن در هر مکانی قابل نصب هستند و زیبایی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند. بر همین اساس در این مطلب از مجموعه نقطه مارکت به مزایا و کاربرد پرده آماده می‌پردازیم.

انواع پرده‌ آماده را بشناسید

برای شناخت کاربرد پرده آماده باید با انواع آن‌ آشنا باشید. این پرده‌ها را می‌توان در محیط‌های داخلی در انواع بنا با کاربری‌های مسکونی، تجاری و اداری نصب کرد. همچنین پرده‌های آماده به دو گروه اصلی قابل دسته‌بندی هستند.

به‌طورکلی پرده آماده به 2 صورت به فروش می‌رسد:

  • پرده چاپی: برای چاپ عکس، نقش یا منظره‌ای به انتخاب مشتری
  • پرده ساده: از پارچه‌های مختلفی از جمله کتان، حریر و مخمل ساخته می‌شوند

کاربرد پرده آماده

تنوع سبک، رنگ، جنس، طراحی و مدل پرده‌های آماده استفاده از آن را در خانه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها، ساختمان‌های اداری و … رایج کرده است. علاقه‌مندان به استفاده از این نوع پرده‌ها متناسب با نیازها و سبک دکوراسیون خود، از پرده آماده مناسب استفاده می‌کنند. در ادامه به کاربرد پرده آماده به‌عنوان یک آیتم تزئینی مهم در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

 

پوشاندن قاب پنجره

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پرده آماده، ایجاد فضایی زیبا و آرامش‌بخش در دکوراسیون داخلی است. کاربرد پرده آماده در دکوراسیون داخلی نقشی فراتر از یک تنظیم‌کننده نور دارد. این پرده‌ها می‌توانند با پوشاندن ایرادات پنجره، زیبایی دکوراسیون داخلی را افزایش دهند. انواع پرده‌های آماده با نصب شدن بر روی پنجره‌های چوبی و آلومینیومی با سبک‌های مختلفی از دکوراسیون داخلی هم‌‌خوانی دارند.

نصب پرده‌ آماده در اتاق خواب

اصلی‌ترین کاربرد پرده آماده در اتاق خواب، علاوه بر افزایش زیبایی اتاق و تناسب میان المان‌های دکوراسیون داخلی، جلوگیری از ورود نور زیاد، حفظ دمای محیط و حفظ حریم شخصی است. پیشنهاد می‌شود برای انتخاب پرده در اتاق خواب به هماهنگی طرح و رنگ آن با آیتم‌هایی مانند تخت خواب، روتختی، کمد و … دقت کنید.

نصب پرده آماده در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین محیط‌های داخلی است و می‌توان با نصب پرده آماده، این محیط را به محیطی ایمن و قابل استفاده برای تمامی اعضای خانواده تبدیل کرد. بیشترین کاربرد پرده آماده در آشپزخانه کنترل نور ورودی و خروجی است و باید به تناسب آن با سایر المان‌های دکوراسیون داخلی این فضا توجه کرد.

استفاده از پرده‌ آماده در محیط اداری

تنظیم نور در محیط‌های اداری اهمیت بسیار بالایی داشته و بر راندمان کاری کارمندان نیز اثر دارد. مزیت پرده‌های آماده برای این محیط در تنظیم آسان‌تر نور ورودی و هماهنگی بیشتر با فضای مدرن محیط‌های اداری است. ادارات با خرید انواع پرده آماده متناسب با ماهیت کار می‌توانند از انواع پرده‌های چاپی یا ساده آماده استفاده کنند. انتخاب پرده مناسب اداری می تواند به زیبایی محیط کار بسیار کمک کند.

امکان نصب پرده آماده در سالن پذیرایی

سالن پذیرایی یکی از اولین محیط‌های داخلی است که مورد توجه مهمانان قرار می‌گیرد. این محیط نیز به آیتم‌هایی برای ایجاد حریم خصوصی در ساعات شب و تنظیم نور در طول روز نیاز دارد. مزیت پرده‌های آماده برای این محیط نیز امکان انتخاب آن‌ها  بر اساس سبک‌های مختلف دکوراسیون از مدرن و مینیمال تا سنتی است. انتخاب پرده آماده می تواند بهترین پرده برای پذیرایی خانه شما باشد.

 

پرده‌ آماده در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن فضایی است که افراد در آن باید احساس راحتی و صمیمیت داشته باشند. انواع پرده‌های آماده با کاهش فضای سرد و رسمی اتاق‌های نشیمن، متناسب با رنگ، بافت، سبک دکوراسیون و سلیقه افراد، به القای حس راحتی و صمیمیت در اتاق نشیمن کمک فراوانی می‌کنند.

راهنمای انتخاب قلاب پرده‌ برای پرده‌ آماده

قلاب پرده یکی از ملزومات اصلی پرده است که برای آویزان کردن آن از میله پرده و بالا نگه‌داشتن پرده به کار می‌رود. برای انتخاب قلاب پرده باید بدانید که کاربرد پرده آماده شما چیست و برای چه منظوری آن را خریده‌اید. در زمان انتخاب این وسیله جانبی پرده، باید قلاب‌هایی را انتخاب کنید که پرده را با قدرت و دوام بالا روی میله نگه ‌دارند.

سبک، طرح، رنگ و نوع پرده آماده نیز در انتخاب قلاب پرده تاثیر فراوانی دارند. انواع قلاب پرده در طیف وسیعی از رنگ‌ها، طرح‌ها و محدوده‌های قیمت وجود دارند و برای انتخاب بهترین نوع آن‌ها، باید به کاربرد پرده آماده و سبک دکوراسیون داخلی فضای خود دقت داشته باشید.

نصب پرده‌ آماده‌ چگونه است؟

برای نصب پرده آماده به هیچ ابزار ویژه‌ و تخصصی نیاز نیست. کافی است پس از ثابت کردن پایه‌های میل پرده روی دیوار یا سقف، پانچ‌های پرده را به شکل دوخت ساده از میان میل پرده عبور داد. بعد از آن باید دو طرف میل پرده را روی پایه‌های آن ثابت و چین‌های پارچه را مرتب کرد. برای نصب پرده آماده، قلاب پرده یک وسیله جانبی ضروری است. بسته‌های 8 عددی قلاب پرده در این زمینه به شما کمک می‌کنند.

 

نصب قلاب پرده شاید در نگاه اول کار ساده‌ای باشد؛ اما به ظرافت و دقت بالایی نیاز دارد. در صورت عدم آگاهی از انواع کاربرد پرده آماده و نوع تجاری یا مسکونی آن‌ها، ممکن است از قلاب‌هایی استفاده کنید که هارمونی مناسبی با سایر اجزای دکوراسیون داخلی نداشته باشند. در این صورت علاوه بر احتمال فیکس‌نشدن اصولی پرده، زیبایی ظاهری آن نیز از بین می‌رود.

نقطه مارکت؛ فروشگاه تخصصی پرده و لوازم جانبی آن

فروشگاه‌های مختلفی هستند که طیف متنوعی از انواع پرده‌های آماده را متناسب با کاربرد تجاری یا مسکونی آن‌ها به مشتریان عرضه می‌کنند. برای انتخاب مناسب‌ترین پرده و ملزومات پرده بر اساس سبک و طراحی دکوراسیون داخلی و خرید پرده خانه باید از کارشناسان مراکز معتبر کمک گرفت.

نقطه مارکت به‌عنوان یکی از معتبرترین توزیع‌کنندگان انواع پرده‌های آماده، زبرا، مکرومه و تجهیزات پرده، مدل‌های مختلف این المان مهم دکوراسیون داخلی را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از مشاوره رایگان، دو روز گارانتی بازگشت وجه و دو سال گارانتی کیفیت همین الان پرده مورد نظرتان را از سایت ما سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *