نصب پرده آماده | راهنمای گام به گام نصب این مدل پرکاربرد پرده

نصب پرده آماده

فهرست مطالب

پرده‌های آماده یا پرده‌های پانچی از محبوب‌ترین پرده‌های موجود در بازار هستند که مزایای بی‌شماری مانند قیمت مناسب و نصب آسان دارند. بسیاری از افراد برای نصب پرده آماده اطلاعات کافی ندارند و دچار مشکل می‌شوند. اما باید بگوییم که نصب پرده پانچی یا همان پرده آماده بسیار آسان است و افراد با کمی دقت می‌توانند مراحل نصب پرده جدید خود را پشت سر بگذارند. به همین خاطر در این مطلب از نقطه مارکت، با راهنمای گام به گام نصب پرده‌های آماده همراه شما هستیم.

برای نصب پرده آماده به چه تجهیزاتی نیاز است؟

اگر تا به حال پرده‌های پانچی یا آماده را نصب نکرده‌اید، حتما با تجهیزات مورد نیاز برای نصب پرده‌های آماده آشنایی ندارید. به‌طور کلی تجهیزات مورد نیاز برای نصب پرده پانچی در جعبه ابزار بسیاری از افراد موجود هستند. شما برای نصب پرده‌های آماده به متر فلزی، مداد، پیچ، رول‌پلاک، پیچ‌گوشتی، دریل، پایه سقفی، مته کبالت یا الماسه و دستمال پارچه‌ای نیاز است. البته باید اشاره کرد که برخی از این ابزارها مشخصات مخصوص به خود را دارند که باید به آن‌ها دقت کنید.

تجهیزات نصب پرده آماده

جزئیات لوازم و ابزارهای مورد نیاز برای نصب پرده آماده به شرح زیر است:

  • دریل: برای نصب پرده‌های پانچی می‌توانید از دریل‌های خانگی استفاده کنید و لزوما به دریل‌های حرفه‌ای و صنعتی نیازی ندارید. البته دریل‌های شارژی شاید برای سوراخ کردن دیوارهای بتنی کارایی لازم را نداشته باشند
  • پیچ‌گوشتی: پیچ‌گوشتی‌های دوسو برای نصب پرده‌های آماده مورد نیاز هستند
  • مته: اگر قصد نصب پرده آماده را روی سطح فلزی دارید، باید از مته‌های کبالت استفاده کنید. مته‌های الماسی نیز برای سوراخ کردن دیوارهای گچی، بتنی و سطوح سرامیکی کاربرد دارند
  • رول‌پلاک: برای نصب پرده جدید می‌توانید از رول‌پلاک‌های لبه‌دار، شاخک‌دار و پروانه استفاده کنید
  • پیچ: عموما برای نصب پرده‌های آماده از پیچ‌های فلزی با شماره 4 یا 5 استفاده می‌شود

مراحل نصب پرده آماده

به‌طور کلی پرده‌های آماده را می‌توان در چهار مرحله نصب کرد. البته در جزئیات مراحل نصب پرده‌های آماده تفاوت‌هایی جزئی وجود دارد. برای مثال، اگر قصد نصب پرده آماده را روی دیوار داشته باشید، باید از پایه‌های دیواری استفاده کنید؛ اما برای نصب پرده روی سقف، پایه‌های سقفی استفاده می‌شوند. همچنین روش‌ نصب پرده‌های پانچی با دیگر پرده‌های آماده کمی متفاوت است. اما باید گفت که مراحل نصب پایه روی سقف یا دیوار تمام پرده‌های آماده شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و تقریبا بدون تفاوت هستند. در ادامه با مراحل نصب پرده آماده آشنا می‌شویم.

مراحل نصب پرده آماده

مرحله اول؛ اندازه‌گیری محل نصب و نشانه‌گذاری نقاط اتصال

مرحله اول نصب پرده‌های آماده را می‌توان مهم‌ترین مرحله دانست. شما در این مرحله باید محل نصب پرده را اندازه‌گیری و نشانه‌گذاری کنید. اگر قصد دارید تا چوب پرده را روی سقف نصب کنید، باید ابتدای چوب پرده حدود 5 سانتی‌متر از لبه پنجره فاصله داشته باشد. برای نصب چوب پرده روی دیوار، چوب پرده باید از لبه بالایی پنجره حداقل 10 تا 15 سانتی‌متر و از طرفین آن 5 تا 10 سانتی‌متر فاصله داشته باشد. تعداد بست‌های سقفی و دیواری برای نصب چوب پرده نیز به طول آن بستگی دارد. باید اشاره کرد که ارتفاع پرده به سلیقه و ارتفاع پرده شما بستگی دارد. فاصله‌های نصب بست چوب پرده به شرح زیر هستند:

  • دو عدد پایه برای چوب پرده‌های کم‌تر از 220 سانتی‌متر
  • سه عدد پایه برای چوب پرده‌های بین 230 تا 350 سانتی‌متر
  • چهار عدد پایه برای چوب پرده‌های 360 تا 460 سانتی‌متر
  • پنج عدد پایه برای چوب پرده‌های 470 تا 540 سانتی‌متر
  • چوب پرده‌هایی با طول بیش از 550 سانتی‌متر باید به‌ازای هر یک متر، یک پایه داشته باشند.

راهنمای مراحل نصب کردن پرده آماده

مرحله دوم؛ سوراخ کردن نقاط اتصال با دریل

بعد از نشانه‌گذاری نقاطی که باید با دریل سوراخ شوند، نوبت سوراخ‌کاری با دریل است. در زمان استفاده از دریل حتما نکات ایمنی را رعایت کنید تا حادثه ناگواری رخ ندهد. برای نظافت گردو‌غبار حاصل از سوراخ‌کاری نیز می‌توانید از یک دستمال پارچه‌ای مرطوب یا جاروبرقی استفاده کنید. سوراخ‌کاری باید با مته مناسب و با عمق کافی انجام شود. برای آزمایش می‌توانید ابعاد مته را با ابعاد رول‌پلاک مقایسه کنید.

مرحله سوم؛ نصب رول‌پلاک‌ها و پایه‌های دیواری یا سقفی

بعد از سوراخ‌کاری، وارد مرحله سوم نصب پرده آماده می‌شوید. در این مرحله باید در ابتدا رول‌پلاک‌ها را با کمک چکش یا فشار دست وارد سوراخ‌ها کنید. سپس نوبت آن است که پایه‌های چوب پرده را با استفاده از پیچ نصب کنید. باید اشاره کرد که اتصال پیچ به دیوار به علت وجود رول‌پلاک ممکن است کمی دشوار باشد. اما نباید از فشار بیش از اندازه برای اتصال پیچ استفاده کرد. اگر پیچ به‌هیچ‌عنوان داخل رول‌پلاک قرار نمی‌گرفت، شما باید دوباره با دریل قطر سوراخ را کمی بیشتر کنید.

نکات مهم در نصب پرده جدید و آماده

مرحله چهارم؛ اتصال پرده به پایه و پایان کار

در مرحله آخر نصب پرده آماده، شما باید در ابتدا پرده‌ها را درون چوب پرده قرار داده و سپس چوب پرده را روی پایه قرار دهید. به‌طور کلی نصب پرده‌های پانچی آسان‌تر از نصب دیگر پرده‌های آماده است و شما تنها باید حلقه‌های پرده را از درون چوب پرده عبور دهید. برای نصب دیگر پرده‌ها مانند پرده‌های غیر پانچی باید با دقت، حلقه‌ها را از درون چوب پرده عبور دهید.

نکات مهم در نصب پرده جدید و آماده

نصب پرده آماده به‌طور کلی آسان است. اما برای این که نتیجه نهایی کار اصولی و زیبا باشد، باید به برخی نکات توجه کرد. برای مثال، در مرحله اول یعنی اندازه‌گیری باید دقت زیادی داشته باشید تا هیچ‌گونه خطایی رخ ندهد. ارتفاع پرده را نیز باید به شکلی تنظیم کنید که لبه پایینی پرده دقیقا روی سطح زمین قرار بگیرد یا کمی با آن فاصله داشته باشد. پهن شدن پرده روی زمین جلوه‌ای بسیار نامنظم به آن خواهد داد. از سوراخ‌کاری روی ستون‌ها و تیرهای بتونی ساختمان خودداری کنید. چرا که زحمت بسیار زیادی دارد و امکان انجام آن با دریل‌ها و مته‌های خانگی وجود ندارد. در نهایت نیز پیشنهاد می‌شود که تنها بعد از تمیزکاری گردوغبار حاصل از دریل‌کاری، پرده‌ها را نصب کنید.

خرید انواع پرده‌های زیبا

خرید انواع پرده‌های زیبا از نقطه مارکت

اگر به دنبال خرید پرده‌های باکیفیت و زیبا هستید، می‌توانید بهترین مدل‌های پرده آماده، مکرومه، پرده زبرا مناسب برای آشپزخانه و حتی تجهیزات پرده مانند چوب پرده و … را از نقطه مارکت خریداری کنید. ما در نقطه مارکت به شکل تخصصی روی فروش پرده تمرکز کرده‌ایم و محصولات خود را با 2 سال گارانتی کیفیت عرضه می‌کنیم. برای خرید پرده آماده و تجهیزات آن می‌توانید از قسمت فروشگاه وب‌سایت ما بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *