انتخاب پرده مناسب اداری

انتخاب پرده مناسب اداری

فهرست مطالب

ساختمان های اداری و تجاری جز آن دسته از مکان هایی می باشند که داشتن زیبایی و همچنین آسایش از لحاظ روحی و جسمی، گرمایشی و سرمایشی در آن بسیار مهم می باشد. چراکه بیشتر زمان خیلی از افراد در ساختمان های اداری و تجاری می گذرد. متاسفانه در کشور ما ساختمان های اداری معمولاً ساختمان هایی می باشند که آنچنان که باید و شاید خوش‌ساخت دلباز و زیبا نیستند و این فرهنگ در کشور ما هنوز به درستی جا نیفتاده است که هرچقدر محیط کار شکیل تر زیباتر و دلباز تر باشد. بازدهی و راندمان کاری در آن بیشتر می شود. داشتن یک دکوراسیون خوب می‌تواند کمک شایانی به زیبایی و بالا بردن حس آرامش در ساختمان و دفاتر اداری کند با توجه به اینکه پرده یکی از مهمترین وسایل برای دکوراسیون داخلی می باشد و با توجه به اهمیت این موضوع انتخاب یک پرده مناسب برای ساختمان های اداری یک موضوع بسیار مهم می باشد. ما در این مقاله از نقطه مارکت به بررسی موضوع انتخاب پرده مناسب اداری می پردازیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نقش پرده در ساختمان های اداری

از آنجایی که در ساختمان های اداری نمیتوان وسایل زیادی برای تزیین اتاق استفاده کرد کیفیت و زیبایی پرده اداری در این مکان بسیار تاثیر گذار می باشد. شما میتوانید با استفاده از پرده های متنوع و گوناگون البته با توجه به فضای کلی ساختمان و یا اتاق اداری یک گام مهم در زیبایی محل کار خود بردارید. با توجه به مطالب ذکرشده نقش پرده در ساختمان ها و یا محیط های  اداری نقش بسیار پررنگی می باشد.

بررسی انتخاب پرده مناسب اداری

در بخش انتخاب پرده مناسب برای ساختمان اداری باید بگوییم که به شکل کلی انتخاب پرده باید متناسب با دکوراسیون داخلی ساختمان اداری باشد. یکی از فاکتورهای انتخاب پرده مناسب و اداری رنگ همگون و همخوان با دکوراسیون داخلی ساختمان اداری و یا دفتر کار می باشد. چرا که انتخاب  متناسب پرده با رنگ دکوراسیون داخلی محیط اداری زیبایی خاصی در فضای کار ایجاد می کند. با توجه به موضوع دکوراسیون داخلی زیبا که در محیط‌ های اداری عنصری متحرک شمرده می‌شود و حالت های متفاوتی به فضا می دهد پس انتخاب پرده باید به دقت صورت گیرد.بازهم به این نکته تاکید میکنیم که کلیه اجزای دکوراسیون باید با هم همسانی و همگونی داشته باشند.

نکته ای که باید در مورد رنگ پرده انتخابی برای محیط اداری به آن توجه داشته باشید این است که اگر محیط اداری شما یک محیط کوچک می باشد باید از پرده های با رنگ روشن استفاده کنید چرا که پرده هایی با رنگ تیره می‌توانند باعث عبور کمتر نور و در نتیجه کوچکتر شدن و تاریک شدن اتاق و محیط کار شما شود و همین موضوع می‌تواند موجب پایین آمدن راندمان کاری شود.

انتخاب پرده مناسب اداری

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب پرده مناسب اداری به آن توجه کنید ابعاد و قاب های پرده می باشد در انتخاب پرده علاوه بر نکاتی که اشاره شد باید شکل پنجره و حتی مدرن یا قدیمی بودن سبک آنها نیز در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که یکی دیگر از نکاتی که برای انتخاب پرده مناسب اداری باید به آن توجه ویژه داشته باشید سایز پرده ها است، شما باید به تقسیم‌بندی عرضی و ارتفاع سقف توجه ویژه ای داشته باشید.اگر محیط اداری شما یک محیط بزرگ و باز می باشد سعی کنید که ارتفاع پرده نسبت به سقف پایین تر باشد. چرا که در مکان هایی که چوب پرده در بالاترین حالت ممکن قرار می‌گیردباعث بزرگتر شدن اتاق می شود پس اگر فضای اتاق شما به خودی خود بزرگ باشد و چوب پرده را در قسمت های بالای پنجره نصب کنید باعث میشود که فضای شما یک فضای بزرگ و لخت باشد، چرا که شما همان گونه که در قسمت‌های قبلی مقاله گفتیم وسایل زیادی برای پر کردن فضا ندارید پس میتوانید در محیط های اداری که بزرگ هستند چوب پرده را در پایین تر حد ممکن قرار دهید و پنجره ها را به صورت کلی پوشش دهید، یعنی اینکه پرده شما یک پرده تکه باشد نه اینکه برای هر پنجره به صورت مجزا از یک پرده استفاده کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله هر آنچه که لازم بود شما در مورد انتخاب پرده مناسب اداری بدانید را بیان کردیم. امیدواریم که شما با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین پرده را برای محیط اداری خود انتخاب کنید و با داشتن دکوراسیونی جذاب از کار کردن در محیط کاری خود لذت ببرید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *