پرده آماده کتان یا مخمل | چه جنسی برای پرده آماده مناسب است؟

پرده آماده کتان یا مخمل؟

فهرست مطالب

پرده آماده راه حل بسیار مناسبی برای داشتن یک پرده زیبا، با نصب ساده و شست و شوی راحت هستند. این پرده ها با حذف هزینه های نصب می توانند یه عنوان یک انتخاب اقتصادی و جذاب شناخته شوند.در ادامه، با بررسی ویژگی های اختصاصی، مزایا و معایب پرده آماده کتان یا مخمل تلاش می کنیم دیدگاه خوبی را برای انتخاب پرده آماده و داشتن دکوراسیونی ایده آل در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پرده های آماده یا پانچ در جنس ها و طرح های بسیار تنوعی در بازار موجود و قابل سفارش هستند. به طور کلی، پارچه های کتان و مخمل را می توان دو پارچه پرکاربرد و البته پر طرفدار برای تولید پرده دانست. این پارچه ها با داشتن ویژگی های منحصر به فرد به انتخاب مناسبی برای این منظور تبدیل شده اند. اگر سری به بازار بزنید، خواهید دید که پرده های کتان و مخمل در ترکیب با پارچه های حریر و تور، گزینه های شیک و جذابی برای پرده هستند.

پرده های کتان و کاربرد آنها

پارچه های کتان ترکیبی از الیاف نخ و کتان هستند. این پارچه ها بسیار نرم و لطیف بوده و دارای رنگ های ماتی هستند. این پارچه ها بسیار سبک هستند و به طور متداول برای تولید محصولات مختلف مثل انواع لباس ها و پرده های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این پرده ها دارای رنگ ها و طرح های متنوعی هستند که ست کردن آن ها را با سایر اجزای دکوراسیون منزل شما به سادگی ممکن خواهد کرد. البته با خرید پرده آماده کتان، در کنار مزیت های پارچه، نصب پرده آماده نیز به راحتی برای شما ممکن خواهد شد.

برای استفاده از پرده های آماده کتان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. در واقع، از این محصولات جذاب می توانید در تمام اتاق های منزل، محل کار و یا هر محیط دیگری استفاده کنید. البته قبل از هر چیز بهتر است با ویژگی های مثبت و منفی این نوع پرده بیشتر آشنا شوید تا انتخاب بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید.

معایب پرده کتان

مزایای پرده کتان

پارچه های کتان هم مانند هر محصول دیگری دارای ویژگی های مثبت و منفی هستند. دانستن این ویژگی ها در کنار توجه به کاربردی که برای پرده در نظر دارید، می­تواند شما را برای داشتن یک انتخاب بی نقص یاری کند.

دوام بالا

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که افراد را برای انتخاب پرده های کتان تشویق می کند، دوام خوب این محصولات است. لازم به ذکر است که پرده های کتان نیز در انواع مختلف و با کیفیت های متفاوتی تولید می شوند. اگر انتخاب شما یک پرده آماده کتان مرغوب باشد،  برای سال های طولانی از خرید هر محصول دیگری بی نیاز خواهید بود. البته که این موضوع صرفه اقتصادی خوبی نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

شست و شوی آسان

پرده ها اصولاً به عنوان پوشش پنجره استفاه می شوند. به همین دلیل بیش از هر بخش دیگری از دکوراسیون منزل شما در معرض هوای بیرون از منزل و به همراه آن گرد و غبار و آلودگی قرار می گیرند. به همین دلیل امکان شست و شوی ساده به عنوان یک فاکتور مهم برای انتخاب پرده در نظر گرفته می شود. پرده های کتان را می توانید به راحتی با ماشین لباسشویی تمیز کنید. همچنین، اگر به صورت مکرر با استفاده از جارو برقی یا برس گرد و غبار روی پرده را بر طرف کنید، نیازی نیست که در فواصل زمانی کوتاه و یا با مواد شوینده قوی برای شستن پرده آماده اقدام کنید.

قیمت مناسب

امروزه مدیریت هزینه ها یک بخش حیاتی و مهم از یک زندگی موفق را تشکیل می دهد. پرده های آماده کتان در عین کاربردی بودن و داشتن طرح های متنوع و زیبا، قیمت مناسبی هم در مقایسه با جنس های دیگر پرده دارند. با خرید یک پرده کتان با کیفیت می توانید دکوراسیونی زیبا با قیمتی مقرون به صرفه داشته باشید. به علاوه، همانطور که گفته شد، تا سال ها نیاز به خرید مجدد نخواهید داشت.

ضخامت متعادل برای عبور نور

یکی از مزیت های بزرگ پرده های کتان امکان عبور نور به میزان متعادل است. نور خورشید در صورتی که به صورت شدید و مداوم تابیده شود، می تواند آسیب های متفاوتی بر سلامت انسان و حتی وسایل وارد کند. از طرف دیگر، وجود نور طبیعی برای بدن ضروری است و البته بر روحیه افراد نیز تأثیر بسیار مثبتی دارد. پرده های کتان ضخامت متعادلی دارد. به گونه ای که هم از حضور نور شدید جلوگیری می کند و هم نور طبیعی مورد نیاز برای افراد را تأمین می کند.

زیبا و طبیعی

یکی از مهم ترین ویژگی های پرده های کتان این است که از نخ های کاملاً طبیعی تولید می شوند. عدم وجود مواد شیمیایی در ساختار این پارچه ها آن ها را به محصولات بسیار مناسبی تبدیل می کند. مخصوصاً اگر افراد دچار حساسیت های خاصی باشند. همچنین، استفاده از این نوع پرده در اتاق کودک به  همین دلیل توصیه می شود.

یک ویژگی خاص در پرده آماده کتان

به طور کلی کتان به علت جنس خاص پارچه در هنگام شست و شو و یا تا زدن، قدری چروک می شود و برای آویزان کردن مجدد بهتر است آن را اتو بزنید. البته این موضوع بیشتر درباره پرده های کتان معمولی صدق می کند. اگر شما پرده کتان آماده خریداری کنید، از دردسر چروک شدن این پارچه نیز نجات پیدا می کنید. در واقع، طراحی منحصر به فرد این محصولات باعث می شود با این مشکل متداول مواجه نشوید.

معایب پرده کتان

پرده های کتان در کنار تمام ویژگی های مثبتی که دارند، دارای معایبی نیز هستند. برای داشتن یک انتخاب خوب و مناسب باید این ویژگی ها را بشناسید و در کنار هم بررسی کنید.

امکان تغییر رنگ و آب رفتگی

پرده های آماده کتان در هنگام شست و شو تغییر رنگ نمی دهند، اما اگر در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرند ممکن است رنگ آن ها تغییر کند. مسلم است که برای پرده ای که معمولاً در معرض نور قرار می گیرد این ویژگی یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می شود. به علاوه، این پرده ها در دو بار اولی که شسته می شوند ممکن است کمی آب بروند و تغییر سایز بدهند. برای پیشگیری از این اتفاق می توانید پارچه را قبل از دوخت پرده بشویید.

پرده آماده مخمل و کاربرد های آن

پرده آماده مخمل و کاربرد های آن

پارچه های مخمل، بسیار نرم و لطیف هستند. ظاهری براق دارند و به همین دلیل یک نوع پارچه تجملاتی محسوب می شوند. این جنس پارچه سنگین است و به همین خاطر ایستایی بسیاری خوبی دارد. این ویژگی ها در کنار هم باعث شده است تا پرده هایی با جنس مخمل بسیار پرکاربرد و پر طرفدار باشند.

مهم ترین چیزی که درباره پردهه ای مخمل وجود دارد، ظاهر شیک و تجملاتی آن ها است. این موضوع پرده آماده مخمل را برای استفاده در نشیمن و پذیرایی به یک انتخاب جذاب و مناسب تبدیل می کند. لازم به ذکر است که پرده های مخمل معمولاً در ترکیب با حریر استفاده می شوند که این موضوع باعث می شود پرده ها به یک بخش لوکس و چشمگیر در دکوراسیون منزل شما تبدیل شوند. از طرف دیگر این ویژگی ها باعث می شود پرده های مخمل برای محیط های رسمی و اداری انتخاب چندان مناسبی نباشند.

مزایای پرده های مخمل

پرده های مخمل در رنگ ها های بسیار متنوعی تولید می شوند و به راحتی می توانید آن ها را با فضای خانه و دکوراسیون خودهماهنگ کنید. در ادامه به برخی ویژگی های خوب و بد این نوع پارچه اشاره می کنیم تا انتخاب پرده مناسب برای شما قدری ساده تر شود.

ضخامت مناسب، جلوگیری از اتلاف انرژی و کنترل نور خورشید

پارچه مخمل را می توان در رده پارچه های بسیار ضخیم قرار داد. این موضوع باعث می شود پرده های تولید شده از این نوع پارچه، انرژی و حرارت را در محیط خانه شما به خوبی حفظ کنند. حفظ و کنترل دما یکی از شاخص ترین ویژگی های پرده آماده مخمل است. پرده های مخمل جلوب ورود سرما و گرمای بیرون به داخل منزل را گرفته و باعث تعدیل دما می شوند. این موضوع می تواند به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک کند.

علاوه براین، این پرده ها به واسطه جنس خاصی که دارند تا حد زیادی جلوی ورود نور خورشید به محیط را می گیرند. اینموضوع باعث می شود در فصول گرم سال، نور خورشید کم تر به داخل نفوذ کند و فضای منزل شما خنک تر بماند. همچنین، جلوی آسیب دیدن وسایل در اثر تماس طولانی با نور خورشید نیز گرفته می شود. اگر از پرده های آماده مخمل در کنار حریر استفاده کنید، می توانید با تنظیم مقدار نور ورودی، نور طبیعی منزل خود را نیز تأمین کنید.

مجلل و زیبا بودن

پرده ها یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون منزل هستند. این محصولات می توانند به طور واضحی تعیین کننده سبک چیدمان منزل شما باشند. از طرفی هم رنگ و طرح پرده ها به شدت روی روحیه افراد اثر گذار خواهد بود. یکی از بزرگ ترین مزیت های پرده های آماده مخمل، مجلل بودن آن ها است. در حقیقت، این نوع پرده بدون نیاز به هیچ وسیله تزئینی دیگری، جلوه ای بسیار زیبا به محیط مد نظر شما می بخشد. برای آشنایی بیشتر با انواع پرده مخمل توصیه می کنیم، مطلب بهترین پارچه برای پرده مخمل مطالعه فرمائید.

نظافت و مراقبت بدون دردسر

یکی از بهترین ویژگی هایی که می توان برای پارچه مخمل بیان کرد این است که گرد و غبار و آلودگی را نمایان نمی کند. این موضوع مخصوصاً در پرده هایی که رنگ های تیره تری دارند بسیار مفید خواهد بود. همچنین، این پرده ها با یک گردگیری ساده به خوبی تمیز می شوند و لک و کثیفی روی آن ها نمی ماند. بنابراین، نیاز کم تری به شست و شو با مواد شوینده قوی دارند و طول عمر آن ها افزایش می یابد. همچنین، جذب گرد و غبار هوای خارجی توسط این پرده علائم آلرژی های ریوی را نیز در افراد کاهش می دهد.

پرده آماده مخمل و یک ویژگی منحصر به فرد

پارچه های مخمل سنگین هستند. اگرچه این وزن زیاد به حالت قرار گیری آن ها کمک می کند و استایلی لخت و زیبا به پرده میدهد، اما از طرف دیگر برای نصب این نوع پرده کمی دچار دردسر خواهید شد. البته اگر شما پرده های آماده مخمل را خریداری کنید، دیگر با این مشکل مواجه نمی شوید. چراکه این پرده ها به صورت پنل های مجزا و کوچک طراحی می شوند. با این ترتیب با قرار دادن این پنل ها در کنار هم، هم یک پرده زیبا و رسمی دارید و هم می توانید هر پنل را به صورت جداگانه به راحتی با ماشین لباسشویی بشویید

معایب پرده های مخمل

در کنار تمام ویژگی های خوبی که برای این نوع پرده بیان کردیم، بدیهی است که برخی نقاط ضعف و معایبی نیز در مورد این پرده ها وجود دارد که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شست و شوی نسبتاً سخت

همانطور که گفته شد، پرده های مخمل معمولاً به ندرت نیاز به شست و شو با مواد شوینده و آب پیدا می کنند. اما اگر کثیف شدند، شستن آن ها به این سادگی نخواهد بود. این پرده ها بسیار ضخیم و سنگین هستند و باید حتما مطمئن باشید که ماشین لباسشویی شما توان شستن این پرده ها را داشته باشد. از طرف دیگر این پارچه ها گرد و خاک زیادی به خود جذب می کنند و هنگام باز کردن آن ها باید حواستان به این موضوع باشد. بهتر است قبل از پایین آوردن پرده با جارو برقی کمی گرد و خاک سطحی آن را تمیز کنید.

قیمت بالا

طبیعتاً زمانی که صحبت از یک کالای لوکس و مجلل به میان می آید، هزینه های بالا برای خرید آن قابل پیش بینی خواهد بود. پرده های مخمل بسیار شیک هستند و برای خرید آن ها نیاز به بودجه بیشتری نسبت به خرید پرده های دیگر مثل کتان خواهید داشت. به علاوه، این نوع پرده میله های مقاوم تر و گران تری هم برای نصب مطمئن نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *