بهترین پارچه برای پرده مخمل چیست؟ 5 انتخاب عالی

best fabric for velvet curtains

فهرست مطالب

امروزه در اکثر مکان ها از پرده به عنوان یک نور گیر که زینت بخش پنجره هاست استفاده می کنند، که بسیار کاربردی و موثر نیز می باشد.  اما پرده ها انواع مختلفی از نظر جنس، مدل و ویژگی دارند که یک نوع از آن پارچه های کاربردی، پارچه مخملی است. با من همراه باشید تا بهترین پارچه برای پرده مخمل را که طرفداران زیادی نیز دارد، به شما معرفی کنم.

بهترین پارچه برای پرده مخمل چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه های مخمل به عنوان پارچه ای که دارای پرز بسیار و سطحی لطیف است شناخته میشود. این نوع پارچه ها جنسی زخیم دارند و در برابر ورود سرما بسیار موثر هستند و حتی در تابستان نیز از خروج خنکی داخل منزل جلوگیری می کنند.

پارچه های مخمل بسیار پر طرفدار و مخاطب پسند هستند، چرا که جنسی با دوام بالا دارند و همچنین همه طیف رنگی دارند که هر کدام از رنگ ها بسیار جذاب می باشند. جالب است بدانید اگر پرز پارچه مخمل را  یک طرفی بزنید، رنگ پارچه رو به روشنی می زند و اگر به طرف دیگری بزنید رنگ پارچه رو به تیرگی میرود. پارچه های مخمل انواع مختلفی دارند که هر کدام  ویژگی های خاص خود را داشته و برخی از این مدلها، به عنوان بهترین پارچه برای پرده مخمل آماده یاد می شوند.

انواع پارچه مخمل برای استفاده در پرده

همانطور که گفتیم پارچه های مخمل انواع مختلفی دارند و هر کدام ویژگی خاص خود را دارند که با دیگری متفاوت است. در این قسمت چند مدل از این جنس پارچه های مخمل را معرفی می کنیم که هر کدام در رده های خود پر فروش هستند.

انواع پارچه های مخمل عبارتند از :

بهترین پارچه برای پرده مخمل چیست؟

در بین این موارد از پارچه های مخمل که نام برده شد، برخی را به عنوان بهترین پارچه برای پرده مخمل می شناسند.

پارچه مخمل شانل و هازان یکی از بهترین پارچه های مخملی هستند، که بسیار جنس مرغوبی دارند و با کیفیت بالایی تولید شده اند. چرا که پارچه های مخمل شانل ضخامتی بالایی دارند و نکته جالب اینجاست که اصلا چروک نمی شوند و ایستایی بالایی دارند. پارچه مخمل شانل  دو رو بوده و هر دو طرف پرز مخملی داشته که بسیار جذاب است.

پارچه های مخمل هازان نیز دو رو بوده که هر دو طرف پرز دارد و محصول دو کشور ایران و ترکیه است. پارچه های مخمل هازان طرفداران زیادی به خاطر جنس خوبش دارد و البته کمی از شانل لطافت کم تری دارد، در عوض وزنش مناسبتر است.

نکاتی برای نگهداری بهتر از پارچه های مخمل چیست؟

نگهداری بهتر از پارچه های مخمل

دقت داشته باشید که هر نوع پارچه مخمل را باید به صورت ویژه نگهداری کنید.

  • از مواد شوینده های مرغوب برای شستن پارچه مخمل پرده استفاده کنید
  • با آب مناسب آن ها را شست و شوی دهید
  • در هنگام دوخت آن ها سعی کنید از سوزن های مناسبی استفاده کنید تا پارچه خیلی سوراخ نشود (سوزن های شماره  14 و 16 برای اینکار مناسب هستند)

سعی کردم در این مقاله راجع به ویژگی بهترین پارچه برای پرده مخمل بنویسم و تا حد امکان به شما کمک کنم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید پارچه مناسب برای پرده منزل یا محل کار خود داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *