۴ نکته طلائی برای انتخاب بهترین جنس پرده

بهترین جنس پرده چیست؟

فهرست مطالب

همانطور که می دانید پرده ها یکی از ارکان های اساسی برای دیزاین و دکوراسیون هر محیطی به شمار می روند. انتخاب پرده مناسب از نظر رنگ، مدل، طرح و از همه مهم تر جنس پارچه می تواند به طرز چشمگیری بر زیبایی منزل یا محل کار شما اثر گذار باشد. به علاوه، جنس پرده می تواند بر نحوه ایستایی و فرم پرده، میزان پوشش، ماندگاری و نحوه شست و شو نیز اثر بگذارد. به همین دلیل است که باید بهترین جنس پرده برای کاربرد های مختلف را بشناسید. این موضوع باعث می شود انتخابی هوشمندانه تر داشته باشید. در ادامه جنس های مختلف پرده و نکاتی که باید در انتخاب پارچه پرده در نظر داشته باشید را با هم بررسی می کنیم.

بهترین جنس پارچه پرده برای کاربرد های مختلف

پارچه هایی که برای تولید پرده از آن ها استفاده می شود بسیار متنوع هستند. جنس این پارچه ها و مواد اولیه ای که در تولید آن استفاده می شود، تفاوت های پارچه های مختلف را رقم می زند. برای انتخاب بهترین جنس پرده باید ابتدا به کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده است توجه کنید. به طور مثال یک جنس پارچه ممکن است برای پرده اتاق خواب بسیار مناسب باشد در حالی که همان پرده برای محیط آشپزخانه اصلاً انتخاب خوبی نیست. شناخت جنس های مختلف پارچه پرده و ویژگی های مثبت و منفی آن ها به شما کمک می کند تا با توجه به نیاز ها و ملاک های خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

پرده زبرا

پرده های زبرا و شید یکی از جدید ترین انواع پرده به شمار می آیند. این پرده ها هم از نظرکاربری و هم جنس پارچه پرده انتخاب های منحصر به فرد و جذابی هستند. پارچه های زبرا ترکیبی از پارچه ضخیم و پارچه توری هستند که به صورت نوار های یکی در میان بافته می شوند . مواد اولیه تولید این نوع پارچه pvc است که باعث می شود پرده زبرا در کنار داشتن قیمت مناسب، مقاوم و با دوام نیز هستند. این پرده ها از نظر ظاهری بسیار شکیل و جذاب هستند. به علاوه، در عبور نور و تبادل دما نیز کاملاً متعادل عمل می کنند. در نهایت، اگر می خواهید پرده ای بخرید که هم جنس خوبی داشته باشد، هم جدید باشد و هم نصب و کاربرد آسانی داشته باشد، باد به سراغ پرده های زبرا بروید.

نکاتی برای انتخاب بهترین جنس پرده

پلی استر

پارچه های پلی استر با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت پرده در نظر گرفته می شوند. پارچه های پلی استر بسیار با دوام هستند، به علاوه، این پارچه ها قیمت مناسبی نیز دارند و در مجموع از نظر اقتصادی به صرفه خواهند بود. همچنین، مقاومت بالا در برابر چروک، آب رفتگی و نخ کشدن را نیز می توان به ویژگی های مثبت این پارچه اضافه کرد. بنابراین، شست و شوی این پارچه ها نیز بسیار ساده است و می توانید برای این کار از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

از پرده های پلی استری می توانید برای اتاق خواب و سالن نشیمن استفاده کنید. از طرف دیگر برای انتخاب پرده آشپزخانه این جنس پارچه زیاد توصیه نمی شود. چراکه پارچه های پلی استر قابلیت اشتعال بالایی دارند و می توانند بو و چربی غذا را به خود جذب کنند. البته اگر پرده شما تیره رنگ باشد، کثیفی و لک های آن چندان مشخص نمی شود.

پنبه

پارچه هایی که جنس پنبه ای دارند، بسیار شکیل هستند. اگر به ظاهر پرده خود اهمیت می دهید، این جنس پارچه می تواند انتخاب مناسبی باشد. این پرده ها بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب، سالن نشیمن و سالن غذاخوری هستند. نکته مهمی که درباره این پرده وجود دارد، جلوگیری از ورورد نور است. بنابراین، اگر نیازمند ایجاد یک فضای تاریک و کم نور هستید، این پرده ها انتخاب مناسبی هستند. توجه داشته باشید که این پارچه ها زود چروک می شوند و باید بلافاصله بعد از شست و شو آویزان شوند.

کتان

پرده های کتان پرده های بسیار مناسبی برای فضاهایی هستند که دوست دارید کاملاً تاریک باشند. این پرده ها با ساختار خشک و مستحکمی که دارند، یکی از بهترن چنس های پرده محسوب می شوند. جنس خاص این محصولات باعث می شود آن ها بسیار صاف و شکیل بایستند. از این جنس پارچه پرده می توایند در اتاق خواب ها و حتی سالن نشیمن استفاده کنید. برای دیدن نمونه های پرده آماده کتان لیندا کلیک کنید.

ابریشم

یکی از دیگر پارچه هایی که به وفور برای تولید انواع پرده مورد استفاده قرار می گیرند، پرده های ساتن و ابریشم هستند. این پارچه ها نمای بسیار زیبایی به محیط می بخشند و از این نظر یکی از بهترین جنس های پرده محسوب می شوند. پارچه های ابریشم و ساتن لخت هستند و به خوبی می توان به آن ها حالت داد. به یاد داشته باشید که این پارچه ها خیلی سریع لک می شوند. به همین دلیل یه کاربردن آن ها در آشپزخانه و اتاق کودک توصیه نمی شود. همچنین، این پارچه در تماس مستقیم با آفتاب هم آسیب می بینند و نباید در این بخش ها نصب شوند.

حریر

یکی از زیباترین، شیک ترین و بهترین جنس پرده، چرده های حریر هستند. این پارچه ها مخصوص کسانی است که می خواهند یک دکوراسیون شیک و در عین حال زیبا داشته باشند. پارچه های حریر در رنگ ها و ضخامت ها مختلف تولید می شوند. ویژگی مشترک همه این پارچه ها عبور نور به میزان زیاد است. در نتیجه انتخاب این پرده های برا محیط هایی که نیاز به دریافت نور طبیعی بیشتری دارند توصیه می شود.

به خاطر داشته باشید که پرده آماده حریر در مقابل ورود و خروج هوا مقاومت چندانی ندارد و طبیعتاً پوشش زیادی هم ایجاد نمی کند. اگر می خواهید پرده شما در عین ظرافت این ویژگی ها را نیز داشته باشد باید حریر را در ترکیب با پارچه های دیگر مثل پلی استر به عنوان آستر استفاده کنید.

مخمل

پارچه ها مخمل از گذشته تا کنون، همواره یکی از محبوب ترین و بهترین چنس پرده بوده اند. امروزه پرده آماده مخمل بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته که این پرده ها با ضخامت زیادی که دارند، می توانند به طور موثری از عبور نور و سرما جلوگیری کنند. همین موضوع پرده مخمل را به یک انتخاب عالی برای فصول سرد تبدیل کرده است. پرده مخمل می تواند ساده و یا طرحدار باشد. این پرده ها در عین داشتن قیمت مناسب، جلوه بسیار زیبایی نیز دارند.

نکاتی برای انتخاب بهترین جنس پرده

تا اینجا تلاش کردیم بهترین جنس پرده برای هر کاربرد را به شما معرفی کنیم. فراموش نکنید که کاتی برای انتخاب بهترین جنس پرده وجود دارد. بررسی این فاکتور ها می تواند در انتخاب شما بسیار تأثیر گذار باشد. در ادامه، به برخی از این فاکتور ها اشاره می کنیم. فراموش نکنید که برای داشتن یک خرید خوب باید موراد زیر را مورد توجه قرار دهید.

۱. بودجه

برای خرید هر محصولی یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در نظر داشت بدون تردید، بودجه در دسترس و میزان هزینه ای است که برای این کار در دسترس داریم. همواره مت به دنبال خرید پرده ارزان و باکیفیت هستیم. بعضی پارچه ها طبیعتاً قیمت بیشتری نسبت به جنس های دیگر دارند. مثلاً پلی استر معمولاً از بقیه جنس های پارچه ارازن تر است. به علاوه، در یک جنس خاص پارچه نیز با توجه به گرم پارچه، کیفیت، طرح و موارد دیگر می توان قیمت های متفاوتی را پیدا کرد.

۲. چه مقدار نور طبیعی نیاز دارید؟

چه مقدار دوست دارید فضای خانه شما روشن باشد، آیا در محیط نوگیری زندگی می کنید؟ ن.ر داخل منزل شما کافی است یا خیر؟ پاسخ به این سوالات نشان می دهد که چه میزان نور طبیعی باید وارد محیط مد نظر شما شود. به دنبال تعیین این مقدار می توانید تصمیم بگیرید که ضخامت پارچه پرده شما چقدر باشد. پرده های حریر می تونند نور را کاملاً عبور دهند در حالی که برای تأمین یک فضای تاریک باید از مخمل یا کتان ضخیم استفاده کنید.

 ۳. آب و هوای محل زندگی

شاید در ابتدا زمانی که قصد انتخاب و خرید پرده خانه را داشته باشید، تأثیر و اهمیت آب و هوا برای شما چندان مهم به نظر نرسد. ولی در واقعیت این موضوع یکی از فاکتور هایی است که برای انتخاب بهترین جنس پرده باید مد نظر داشته باشید. به طور کلی اگر محیط زندگی شما آب و هوای سردی دارد، بهتر است از پرده های ضخیم تر استفاده کنید. به این ترتیب گرمای درون خانه شما بهتر حفظ می شود وسرما نیز کم تر به محیط زندگی شما نفوذ خواهد کرد.

۴. سهولت در مراقبت و نگهدای

پرده ها معمولاً در محل عبور و مرور هوا نصب می شوند. به همین دلیل طبیعی است که این محصولات دائماً در معرض کثیف شدن قرار داشته باشند. این موضوع باعث می شود که سهولت در شست و شو و مراقبت یک ویژگی مثبت و یک برگ برنده برای جنس های مختلف پرده به حساب بیاید. به طور مثال، پرده های حریر، ابریشم و تور به دلیل ظرافت بالایی که دارند، نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند. به همین دلیل در برخی موارد، استفاده از آستر برای نصب این پرده ها می تواند در این امر کمک زیادی به شما بکند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *