نکات طلائی اندازه گیری پرده آماده تا نصب پرده پانچ

صفر تا صد اندازه گیری پرده آماده

فهرست مطالب

پرده ها یکی از ضروری ترین اکسسوری ها برای منزل و حتی محل کار محسوب می شوند. در حقیقت، یک پرده مناسب علاوه بر حفظ حریم محیط و زیبایی محل، می تواند از نظر روانشناسی بر روحیات افرد نیز تأثیر داشته باشد. این اثر به طراحی و رنگ مورد استفاده بر می گردد؛ بنابراین انتخاب پرده بسیار مهم است و نباید آن را دست کم بگیرید. پرده ها انواع مختلفی دارند که بر حسب نیاز و سلیقه می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر به یک پرده زیبا و در دسترس با نصب آسان و بدون دردسر نیاز دارید باید پرده های آماده که اصطلاحاً به آن ها پانچ گفته می شود را به عنوان یک گزینه معقول مورد بررسی قرار دهید. در این مقاله ضمن معرفی این مدل پرده ها، نحوه اندازه گیری پرده آماده را نیز به شما آموزش می دهیم، با ما همراه باشید.

پرده آماده یا پرده پانچی، زیبا و بدون دردسر

همانطور که احتمالاً می دانید، نصب پرده ها معولاً یک کار زمان بر، دردسر ساز و البته با هزینه زیاد است. حالا تصور کنید بتوانید یک پرده با جنس و طرح دلخواه تهیه کنید و به سادگی خودتان نصب آن را بر عهده بگیرید. پرده های آماده یا پانچ دقیقاً همین کار را برای شما انجام می دهند. این نوع پرده ها را می توان به عنوان جدیدترین مدل های موجود در بازار معرفی کرد. چند حلقه و یک پارچه مناسب تنها چیز هایی هستند که برای تولید این نوع پرده مورد نیاز است.

روی پارچه پرده های آماده، سوراخ هایی به فواصل منظم ایجاد می شود. این سوراخ ها با کمک حلقه های واسطه به میله پرده پانچ متصل شده و پوشش مناسب را برای شما ایجاد می کنند. پرده های پانچی بهترین انتخاب برای آن دسته از افرادی است که طرفدار زیبایی در کنار سادگی هستند. البته نصب آسان و سریع این محصولات نیز بر افزایش محبوبیت آن ها تأثیر به سزایی داشته است. از این پرده ها بهترین پرده برای پذیرایی، اتاق های خواب، ادارات و حتی سالن های زیبایی و محیط های مختلف دیگر می توان استفاده کرد.

البته لازم است بدانید که پرده های آماده اگر چه در ساختار و طراحی مشابه هم هستند؛ اما در طرح ها، رنگ ها و جنس های متنوعی در دسترس اند. شاید برای شما جالب باشد که این پرده ها امروزه در دسته بهترین و مناسب ترین اکسسوری های منزل و محل کار قرار می گیرند. درادامه، با نحوه اندازی گیری و نصب این پرده ها آشنا می شوید.

اندازه گیری پرده آماده

همانطور که گفته شد، برای نصب پرده ابتدا باید یک میله پرده مناسب در محل قرار داده شود. برای این که بدانید اندازه میله مورد نیاز شما چقدر است، باید طول پنجره مورد نظر را اندازه گیری کنید. برای این کار تنها به یک متر فلزی نیاز دارید. طول پنجره را به دقت با متر اندازه بگیرید. سپس به هر سمت بین 10 تا 15 سانتی متر اضافه کنید. در حقیقت باید طول پنجره را بر اساس سلیقه و شرایط قرار گیری پنچره به علاوه 20 یا 30 سانتی متر کنید. در نظر داشته باشید که بیشتر بودن طول میله از طول پنجره ظاهر شیک تری ایجاد خواهد کرد. حالا اندازه میله مورد نیاز برای نصب پرده آماده را می دانید. این میله ها ممکن است به صورت دیواری یا سقفی نصب شوند و این موضوع به فاصله پنجره از سقف بستگی دارد.

اندازه گیری پرده آماده

در گام دوم باید انداره خود پرده یا پارچه پرده را بدانید. پرده پانچ در سه نوع کم چین، با چین های متوسط و یا پر چین در بازار موجود است. برای یک پرده معمولی، اندازه پارچه باید 2 برابر طول پنجره باشد. این میزان به نسبت مقدار چینی که برای پرده آماده خود می پسندید می تواند به ترتیب 2.5 تا 3 برابر نیز باشد.

فراموش نکنید که ارتفاع پنجره را هم اندازه بگیرید. اگر پنجره ها سرتاسری باشد، مثل در و پنجره تراس باید طول پرده به اندازه فاصله میله پرده تا زمین باشد. بعضی از افراد دوست دارند کمی از پرده آن ها روی زمین کشیده شود، طبیعتاً برای این کار باید طول پرده شما بیشتر باشد. برای پنچره های کوچک هم می توانید بنا بر سلیقه خود، پرده ای هم اندازه پنجره یا بلندتر انتخاب کنید.

نصب پرده های پانچ در سه مرحله

در مرحله اول باید پایه یا همان میله پرده را نصب کنید. اگر قبلاً در محل مورد نظر پرده داشته اید، کار شما بسیار ساده خواهد بود. تنها کافی است با استفاده از سوراخ هایی که از قبل در دیوار موجود است، پایه جدید را پیچ کنید. چنان چه اولین بار است که در این محل پرده نصب می کنید، باید با استفاده از دریل، در محل های مورد نظر روی دیوار سوراخ هایی با اندازه متناسب ایجاد کنید. درون این سوراخ ها رول پلاک قرار دهید تا پیچ های میله در جای خود محکم قرار بگیرند.

سپس پایه پرده را با کمک این سوراخ ها به دیوار متصل کنید. دقت داشه باشید که میله پرده نباید به پنجره چسبیده باشد  و بهتر است بین 7 تا 30 سانتی متر فاصله در نظر بگیرید. در ضمن اگر میله شما سقفی نیست باید از سقف نیز کمی فاصله داشته باشد. برخلاف پرده های قدیمی که باید به آنها گیره متصل می کردید، پرده های پانچ خود دارای حلقه هایی برای اتصال به پایه هستند.

علاوه بر این، در نصب این گونه پرده ها به ریل پرده نیازی ندارید. تنها کافی است حلقه های موجود را به میله متصل کنید. حالا نصب پرده شما به پایان رسیده است. همچنین، به علت ساختار حلقه ای، این پرد ها به آسانی حرکت می کنند و نیاز به هیچ تجهیزات خاصی برای این منظور نخواهید داشت.

استفاده از پرده های آماده چه مزایایی دارد؟

در پایان، پس از این که با مراحل اندازه گیری و نصب پرده های آماده آشنا شدید، شاید بهتر است بدانید که چه ویژگی هایی این محصولات را به انتخاب هایی محبوب و پر طرفدار در حوزه دکوراسیون منزل تبدیل کرده است. برای پاسخ دادن به این سوال، به چند مورد از مزایای پرده های آماده یا پانچ اشاره می کنیم:

سهولت نصب

همان طور که اشاره شد نصب این پرده ها بسیار ساده است و در زمان کوتاهی می توانید این کار را انجام دهید. طراحی ساده پرده های آماده باعث می شود نصب آن ها بدون هیچ دردسری صورت پذیرد. این موضوع زمانی که برای تعویض پرده ها یا شست و شو آن ها اقدام می کنید بهتر می تواند خودش را نشان دهد. حتی این امکان برای شما فراهم است که پرده های پانچ را در چند رنگ تهیه کنید و متناسب با چیدمان منزل و شرایط از رنگ های مختلف استفاده کنید. تعویض پرده تنها چند دقیقه از زمان شما را می گیرد و نیا به هیچ مهارت و دانشی هم ندارد.

استفاده از پرده های آماده چه مزایایی دارد؟

شست و شوی آسان

پرده ها در محل ورود هوای بیرون به خانه نصب می شوند و به همین دلیل معمولاً سریع کثیف خواهند شد. چند نکته در مورد پرده های آماده وجود دارد که شست و شوی آن ها را آسان تر می کند. اولین مورد به همان سادگی در آوردن و نصب مجدد پرده های آماده بر می گردد. به علاوه، این پرده ها نسبت به سایر مدل های موجود وزن کم تری دارند و این موضوع جا به جایی و شستن آن ها را ساده تر می کند. همچنین، این پرده ها چین های کم تری دارند و به همین دلیل گرد و غبار و آلودگی ها به میزان کم تری روی آن ها می ماند.

صرفه جویی در هزینه ها

پرده های آماده، از نظر طراحی ظاهری بسیار ساده هستند. این موضوع باعث می شود در دوخت آن ها از پارچه کم تری استفاده شود. به علاوه، دوختن آن ها نیز پیچیدگی خاصی ندارد و دستمزد دوخت آن از پرده های پر چین و مدل دار کم تر می شود. این دو عامل در کنار هم باعث می شوند قیمت تمام شده پرده پانچ کم تر از سایر مدل ها باشد و یک خرید مقرون به صرفه برای مشتریان در نظر گرفته شود. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که خودتان می توانید نصب پرده های آماده را انجام دهید و نیازی به پرداخت هزینه نصب هم نخواهد بود.

تنوع پرده های آماده از نظر طرح و رنگ

پرده های پانچ از دو قسمت حلقه و پارچه تشکیل می شوند. از آنجایی که هم حلقه در تنوع بالا موجود هستند و هم پارچه هایی با طرح های متفاوت در دسترس است می توانید پرده های آماده را با ترکیب های مختلف و تنوع بالا خریداری کنید. پارچه پرده از نظر رنگ، طرح کار شده روی پرده و حتی جنس پارچه انواع مختلفی دارد. متناسب با دکوراسیون خود و البته کاربرد پرده آماده می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *