انواع پرده برای اتاق خواب

انواع پرده برای اتاق خواب

فهرست مطالب

به جرات میتوانیم بگوییم که انتخاب پرده مناسب یکی از مهمترین انتخاب ها برای زیبایی اتاق خواب می باشد. در واقع پرده اتاق به عنوان یکی از اصلی ترین وسایلی است که تکمیل کننده جلوه و نمای کلی اتاق خواب می باشد. شما می توانید با انتخاب یک پرده مناسب علاوه بر جلوگیری از ورود نور خورشید به صورت مستقیم به اتاق حریم خصوصی اتاق را به کلی حذف کنید. همچنین با استفاده از یک پرده مناسب می توانید از هدر رفتن انرژی سرما و گرما در اتاق جلوگیری کنید. اما اینکه چه پرده ای برای اتاق خواب مناسب می باشد سوالی است که ما قرار است در این مقاله تحت عنوان انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب به آن پاسخ دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع پرده برای اتاق خواب

با توجه به اهمیت پرده اتاق خواب انتخاب پرده برای استفاده در اتاق خواب کار بسیار دشواری می باشد. با توجه به اینکه برای داشتن یک انتخاب مناسب باید جوانب زیادی را در نظر داشته باشید. شما باید پرده ای را انتخاب کنید که هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از ورود نور آفتاب به داخل اتاق خواب یک پرده مناسب باشد. پرده ها از لحاظ ساختاری به شکل کلی به دو گروه پرده های کلاسیک و پرده های مدرن تقسیم می شوند. که شما با توجه به سبک چیدمان و دکوراسیون کلی منزل خود از هر یک از این پرده ها که بخواهید می توانید استفاده کنید.

  • پرده کلاسیک

پرده های کلاسیک کمتر می توانند یک پرده مناسب برای اتاق خواب باشند.چرا که معمولاً پرده های کلاسیک شکل سنتی و پر تجملاتی دارند. در بیشتر مواقع این نوع پرده در دکوراسیون فضاهای رسمی‌تر منزل مثل اتاق پذیرایی یا نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً پرده های سلطنتی یا همان کلاسیک دارای چند لایه می باشند که این چند لایه شامل زیر پرده، پرده اصلی،والان و کتیبه ها می باشند. باید توجه داشته باشید که استفاده از این نوع پرده ها زیاد برای اتاق خواب مناسب نیست و بیشتر برای اتاق خواب های استفاده میشود که بزرگ هستند و درون آن ها چیدمان به صورت سلطنتی و لاکچری است.

پرده کلاسیک اتاق خواب

 پرده کلاسیک مناسب برای اتاق خواب

  • پرده مدرن

برخلاف پرده های کلاسیک پرده های مدرن می توانند یک پرده مناسب برای اتاق خواب باشند. شکل پرده های مدرن با توجه به ترند روز جامعه طراحی می شود و اصولاً از این پرده ها امروز بیشتر استفاده میشود، والان در این پرده ها به آنچه که در پرده های کلاسیک مشاهده می‌شود متفاوت می باشد و از طراحی به روزتری برخوردار است. پرده های کرکره ای نیز در طبقه‌بندی پرده های مدرن جای می‌گیرند. شما با توجه به نوع چیدمان اتاق خواب تان می توانید از هر نوع از پرده های مدرن مانند پرده آماده برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

انتخاب جنس پرده اتاق خواب

در قسمت‌های قبلی این مقاله در مورد انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب از لحاظ شکل ساختاری صحبت کردیم ولی انتخاب پرده برای اتاق خواب تا حد زیادی می‌تواند به جنس پرده نیز بستگی داشته باشد. پرده ها از نظر جنس نیز دارای تنوع بسیار بالایی می باشند که شامل پرده های ابریشمی،مخمل،حریر، کتان و توری می شوند که ما می‌توانیم با توجه به سلیقه شخصی هر کدام از این جنس ها و پارچه ها را به عنوان پارچه پرده اتاق خواب انتخاب کنیم. هرچند که باید این موضوع را در نظر بگیرید که انتخاب نوع پارچه نیز تا حدود زیادی به دکوراسیون داخلی خانه و اتاق خواب شما بستگی دارد.

پرده مدرن برای اتاق خواب

پارامترهای مهم برای انتخاب پرده اتاق خواب

مناسب ترین جنس پرده اتاق خواب

پرده توری و حریر برای اتاق خواب می توانند بهترین گزینه یا مناسب ترین گزینه باشند. این پرده ها قابلیت این را دارند که به خوبی نور را از خود عبور دهند و دارای جنس بسیار لطیف و لختی هستند، که همین ظریف و لطیف بودن باعث ایجاد آرامش در اتاق خواب میشود. قیمت این پرده ها نسبت به سایر پرده ها کمتر می باشد و شستشو و نصب آسان تری نسبت به سایر پرده ها نیز دارند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله در مورد انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم ولی در نهایت آن چیزی که در انتخاب پرده اتاق خواب موثر است ابتدا سلیقه شما و سپس چند فاکتور اصلی می باشند این چند فاکتور عبارتند از:

اندازه کلی اتاق خواب، پنجره های اتاق خواب و دکوراسیون کلی خانه و اتاق خواب چند فاکتور اصلی برای انتخاب پرده می باشند. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد پرده مناسب برای اتاق خواب به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *