راهنمای هوشمندانه انتخاب پرده زبرا مناسب برای آشپزخانه

پرده زبرای مناسب برای آشپزخانه

فهرست مطالب

امروزه اهمیت دکوراسیون آشپزخانه اگر بیشتر از اهمیت دکوراسیون سالن پذیرایی نباشد کمتر هم نیست، با توجه به اینکه امروزه اکثر آشپزخانه ها در دید می باشند و خبری از آشپزخانه های مجزا و یا حتی اپن دار نمی باشد دکوراسیون داخلی آشپزخانه برای خیلی از افراد مخصوص بانوان از اهمیت ویژه برخوردار است. از طرفی پرده به عنوان یک رکن جدایی ناپذیر در دکوراسیون به حساب می آید و انتخاب یک پرده آماده مناسب برای آشپزخانه علاوه بر اینکه می‌تواند در هنگام کار باعث آرامش بانوی خانه شود می‌تواند باعث زیباتر شدن آشپزخانه و به صورت کلی باعث زیباتر شدن خانه شود. یکی از رایج ترین مدل پرده آشپزخانه، پرده زبرا است و ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی پرده زبرا مناسب برای آشپزخانه بپردازیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پرده های زبرا چگونه پرده های می باشند؟

بهتر است قبل از اینکه به بررسی پرده زبرا مناسب برای آشپزخانه بپردازیم ابتدا بدانیم که پرده زبرا چیست؟ زبرا یک نوع جدید و مدرن از پرده می باشد که از دو لایه نازک شفاف و ضخیم ساخته می شوند و دارای انعطاف پذیری و دوام بسیار بالایی می باشند. این نوع از پرده که تقریباً شبیه پرده های کرکره ای می باشند  هیجان و نقاط ضعف پرده های کرکره ای را ندارند.

پرده های زبرا جز آن دسته از پرده هایی می باشند که از تنوع طرح و رنگ بسیاری برخوردار می باشند و شما با توجه به سلیقه شخصی خودتان می‌توانید در هر کدام از این پرده ها به عنوان یک پرده مناسب برای آشپزخانه استفاده کنید.

نکته ای که قابل توجه در مورد پرده زبرا می باشد این است که این پرده ها به صورت عمودی نصب می شوند و باز و بسته شدن آنها نیز به صورت عمودی می باشد روش تنظیم نور در این پرده ها به دو صورت دستی و برقی انجام میشود.

پرده های طرح فانتزی زبرا پرده ای مناسب برای آشپزخانه

به شکل قطع می توانیم بگوییم که مدل های طرح دار یا فانتزی زبرا می توانند یکی از مناسب ترین پرده برای آشپزخانه باشند، پرده ها در سال‌های اخیر جزء پرفروش ترین و پرکاربردترین پرده برای آشپزخانه بوده اند. شما می توانید با استفاده از پرده های فانتزی زبرا که معمولاً مدل چاپی می باشند نشاط و شادابی را در آشپزخانه حس کنید و باعث بالا رفتن اشتهای اعضای خانه شوید. در بیشتر مواقع از طرح های گل و گیاه بر روی پرده آشپزخانه استفاده می کنند.

نکته مهم در مورد انتخاب پرده زبرا مناسب برای آشپزخانه

نکته مهمی که باید در مورد پرده زبرا مناسب برای آشپزخانه بدانید ست کردن پرده زبرا مناسب آشپزخانه می باشد.

همانگونه که می دانید در هنگام انتخاب پرده زبرا آشپزخانه باید به تناسب پرده با سایر لوازم آشپزخانه توجه داشته باشید.اولین و مهم‌ترین قدم به منظور ست کردن پرده زبرا انتخاب رنگ و طرح آن با توجه به رنگ کاشی ها و کابینت آشپزخانه می باشد و بعد از آن باید به طراحی و رنگ اکسسوری آشپزخانه با سایر قسمت های خانه مانند دیوار ها و فرش های خانه دقت کنید.اگر سبک دکوراسیون داخلی خانه شما یک سبک مینیمال می باشد می توانید از پرده زبرا با طرح ساده برای آشپزخانه استفاده کنید. در صورتی که کابینت های شما با سرامیک خانه همگون و هم رنگ نمی باشند می توانید از پرده زبرا با طرح های پلیسه و دو رنگ که همان کمرنگ به پررنگ می باشد استفاده کنید.

چگونه پرده زبرا آشپزخانه را اندازه بگیریم

در راستای انتخاب دقیق پرده زبرا مناسب برای آشپزخانه شما باید به خوبی اندازه پرده ها را بگیرید، برای اندازه گیری دقیق پرده زبرا برای آشپزخانه شما ابتدا باید عرض پنجره را اندازه بگیرید و در صورت نبود عامل اضافی مانند کابینت یا ستون در کنار پنجره حدود ۵ تا ۱۰ سانتیمتر به اندازه پرده اضافه کنید. با توجه به اینکه اکثر پنجره آشپزخانه ها کوتاه می باشند به همین خاطر برای اندازه گیری ارتفاع ها باید از سقف اندازه گیری کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی پرده زبرا مناسب برای آشپزخانه و به معرفی بهترین نوع پرده زبرا که همان نوع طرح دار می باشد پرداختیم. امیدواریم که شما با مطالعه این مقاله بتوانید اطلاعات کافی در این زمینه به دست بیاورید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *