نحوه ساخت یا تولید پرده چاپی

نحوه ساخت یا تولید پرده چاپی

فهرست مطالب

شاید اگر به چند سال گذشته برگردیم تصور اینکه می توان بر روی پرده یک تصویر را ثبت کرد یک تصور عجیب و غریب بود. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ظهور دستگاه های چاپ تصاویری بر روی پرده چاپ می شود که از آن به عنوان پرده چاپی و یکی از انواع پرده هایی می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. ولی شاید برای خیلی از افراد این سوال به وجود بیاید که چگونه پرده چاپی ساخته و یا تولید می شود. ما در این مقاله قرار است که به بررسی این موضوع  به عنوان نحوه ساخت یا تولید پرده چاپی بپردازیم. پس اگر شما هم مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

به چه پرده پرده چاپی می گویند؟

قبل از اینکه نحوه ساخت یا تولید پرده چاپی را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا باید بدانیم که پرده چاپی چیست؟

اگر بخواهیم به شکل خیلی عامیانه بگوییم که پرده چاپی چیست؟ یا به چه پرده های پرده چاپی می‌گویند باید بگوییم که به پرده هایی که تصویری بر روی آنها چاپ میشود پرده چاپی میگویند.از پرده های چاپی در مکان های مختلفی مانند منازل مسکونی و محیط های تجاری و اداری و همچنین شهربازی ها و مهد کودک ها استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که جنس پرده و تصویر چاپ شده بر روی آن میتواند به انتخاب مشتری باشد.

نحوه ساخت یا تولید پرده چاپی به چه صورت است

شاید اولین قدم برای ساخت یا تولید پرده چاپی سفارش مشتری باشد.هرچند که پرده های چاپی به صورت حاضری در بازار وجود دارند ولی در خیلی از مواقع این مشتری ها هستند که طرح دلخواه را برای چاپ بر روی پرده را انتخاب می‌کنند و آن را به شرکت‌های تولید کننده پرده چاپی سفارش می دهند. با توجه به اینکه چاپ تصویر بر روی پرده چاپی هیچ گونه محدودیتی ندارد. شما می توانید هر تصویری را که دوست دارید انتخاب کنید و آن را به شرکت ها سفارش دهید. طرح شما ممکن است طرح های کودکانه باشد یا یک تصویر مدرن و کلاسیک یا حتی در بعضی از مواقع شما میخواهید که عکس خود یا اعضای خانواده بر روی پرده چاپ شود.در بعضی از موارد مشاهده شده است که خیلی از پرده های چاپی را شرکت های تولید این نوع از پرده به منظور تزیین اتاق خواب و یا سالن های پذیرایی تولید و روانه بازار میکنند.

نکته جالب این است که امروزه خیلی از شرکت ها برای تزیین دفاتر خود از پرده چاپی که لوگوی شرکت بر روی آن نقش بسته است  استفاده میکنند.

نحوه ساخت یا تولید پرده چاپی

بعد از سفارش مشتری انتخاب جنس پرده ای که قرار است تصویری بر آن چاپ شود باید مشخص شود. چرا که شما می توانید بر روی پارچه هایی مانند حریر، ساتن، مخمل و خیلی از پارچه های دیگر اقدام به چاپ تصاویر مد نظر خود کنید.

بعد از انتخاب تصویر مدنظر و البته انتخاب جنس پرده توسط مشتری نوبت به شرکت چاپ میرسد تا تصویر دلخواه مشتری را بر روی پرده چاپ کند. برای چاپ بر روی پرده مراحل کاری به این صورت می باشد که شرکت های کاری بعد از دریافت سفارش شما به وسیله دستگاه های چاپ که در اختیار دارند با مهارت های خاص خود تصاویر مورد نظر شما را بر روی پرده چاپ میکنند.روش های زیاد و متنوعی برای چاپ تصویر بر روی پرده وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به چاپ سابلیمیشن و یا چاپ غیر مستقیم اشاره کرد. باید به این نکته توجه داشته باشید که چاپ پرده چاپی تقریباً به مانند چاپ بنر می باشد.

نتیجه گیری

ما در این مقاله در مورد نحوه ساخت و تولید پرده چاپی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم. اگر بخواهیم به عنوان جمع‌بندی این موضوع مطلبی بگویم باید بگوییم که پرده چاپی از چاپ تصاویر مد نظر مشتری و یا در بعضی از مواقع چاپ به صورت پیش فرض بر روی پرده های ساده و معمولی انجام می شود. شما با توجه به سلیقه و سبک چیدمان محلی که قرار است از پرده چاپی استفاده کنید جنس پرده و طرح مورد نظر را سفارش می دهید و بعد از آن شرکت ها فعال در زمینه ساخت و تولید پرده چاپی طرح شما را به وسیله دستگاه های مخصوص بر روی چاپ می کنند امیدواریم که با مطالعه این مقاله از نقطه مارکت اطلاعات کافی در مورد پرده چاپی و نحوه ساخت و تولید پرده چاپی به دست آورده باشید.

محصولات مرتبط :

پرده آماده

پرده آماده مخمل 

پرده آماده حریر نازلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *