آموزش پاک کردن لکه رو پرده

درمان لکه

فهرست مطالب

درمان لکه های روی پرده را می توان درست مانند یک لباس انجام داد. با از بین بردن لکه تا حد ممکن با یک چاقو، قاشق یا لبه کارت اعتباری، لکه را کم رنگ کنید. سپس آن را با یک پارچه سفید تمیز آغشته به محلول سرکه سفید و آب مقطر شروع کنید. دوباره با مخلوطی از این محلول ساخته شده با چند قطره صابون ظرف مایع ملایم آغشته کنید. با محلول به دست آمده بشویید و بگذارید در هوا خشک شود. اگر پرده‌های بدون آستر لکه دار شدند، آن‌ها را به مدت یک ساعت در یک سطل خیس کنید یا در مخلوطی از آب، سرکه سفید و چند قطره صابون ظرف‌شویی مایع ملایم قرار دهید. آن را بردارید و با دست بشویید یا در ماشین لباس شویی با دور ضعیف قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه : شما می توانید برای اطلاع و خرید پرده برقی همراه ما باشید.

مراقبت و تعمیرات

پرده ها ممکن است در قسمت پایین پوشیده شوند یا در جای دیگر پاره و فرسوده شوند. حیوانات خانگی نیز می توانند به طور تصادفی آثار پنجه روی پرده از خود باقی بگذارند. به جای دور انداختن پرده ها، ابتدا سعی کنید آنها را تعمیر کنید.

تعمیر سوراخ های کوچک

عواملی می توانند سوراخ های کوچکی را در پرده های شما ایجاد کنند. نوار چسب یا چسب پارچه می تواند این مشکل را ترمیم کند. نوار قابل ذوب در پشت یک پنل پرده قرار داده می شود و معمولاً چسب پارچه را به دو طرف پارچه می زنند. دستورالعمل های مربوط به هر محصول را برای بهترین نتیجه بخوانید.

پیشنهاد مطالعه : شما می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید پرده آماده با ما همراه باشید.

درمان لکه

ترمیم لبه های فرسوده

ترمیم لبه‌های فرسوده روی پرده‌ها می‌تواند مشکل باشد و مرتب کردن مجدد معمولاً بهترین راه برای از بین بردن فرسودگی است. اگر نمی‌توانید پنل‌ها را مرتب کنید، سعی کنید قبل و بعد از تمیز کردن پرده‌ها، نخ‌های فرسوده زیادی را از پرده جدا کنید، با این حال، خطر ایجاد سوراخ‌های بیشتری را دارید. می‌توانید این فرسودگی را با یک محلول چسبنده که خشک می‌شود، درمان کنید. اگر پرده‌هایی با آستر پارچه‌ای فرسوده دارید، بهتر است با یک تمیزکننده حرفه‌ای صحبت کنید تا ببینید آیا می‌توانند پارچه آستر را جایگزین کنند.

تعمیر گیره ها

نخ های یک گیره را کوتاه نکنید زیرا می تواند سوراخ یا پارگی ایجاد کند. می توانید سعی کنید پارچه را بکشید تا یک گیره کوچک کاهش یابد. کشش پارچه ممکن است بافت را به اندازه ای باز کند که بتوانید آن را دستکاری کنید و نخ گیر کرده را به طرف دیگر پارچه منتقل کنید. یا، می‌توانید یک نخ رنگی دقیق را برای دوختن یا «بافتن» گیره‌ها به صورت پارچه انتخاب کنید تا بیشتر کشیده نشود.

اتو کردن

بهتر است پرده ها را در حالی که کمی مرطوب هستند اتو کنید. اگر آنها را در خشک کن خشک می کنید، زمانی که 95 درصد خشک شدند آنها را بیرون بیاورید. برای محافظت از پارچه از آهن کم و یک پارچه پرس استفاده کنید. بلافاصله پس از اتو کردن، پرده ها را آویزان کنید تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری شود. اگر زودتر پرده ها را از خشک کن بیرون بیاورید و فوراً آنها را آویزان کنید، ممکن است بتوانید از اتو کردن خودداری کنید. یک بخارپز دستی می تواند چین و چروک هایی را که ممکن است ایجاد شود از بین ببرد.

نگهداری پرده ها

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، پرده ها را با آویزان کردن آنها نگهداری کنید. یک رخت آویز سیمی بسیار محکم و سنگین برای پشتیبانی از یک پنل انتخاب کنید. از یک آویز در هر پنل پرده استفاده کنید. پارچه را با دستمال کاغذی بدون اسید و مناسب پارچه بپوشانید. به عنوان مثال، از کاغذ بدون اسید بافر (تصفیه شده) برای نگهداری پنبه، کتان و پرده های شفاف استفاده کنید. برای نگهداری پرده های ابریشمی، مخملی و پشمی از کاغذ بدون اسید (تصفیه نشده) استفاده کنید. اگر پرده‌ها را تا می‌کنید، این کار را آزادانه انجام دهید تا از چین‌خوردگی‌های عمیق جلوگیری کنید، با کاغذ بدون اسید بپوشانید و آن‌ها را در یک ظرف دربسته قرار دهید. پرده ها را در کمد سرد و تاریک آویزان کنید یا نگهداری کنید.

چند بار شستن پرده ها

برای درمان لکه پرده ها، پرده های خود را هر سه تا شش ماه بشویید. با حفظ یک روال هفتگی حذف گرد و غبار، می توانید فاصله زمانی بیشتری بین شستشوها داشته باشید. تمیز کردن مکرر گرد و غبار، کثیفی، موهای حیوانات خانگی و تار عنکبوت در پرده‌هایتان به خانه شما کمک می‌کند بوی تازگی و تمیزی بدهد، مشکلات آلرژی‌زا را از بین می‌برید و می‌توانید لکه‌ها را در مناطقی که نیاز به توجه عمیق‌تری دارند، تشخیص دهید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *